ˆ

Protokoły 2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR XXI/2008 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ z dnia 31 stycznia 2008 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-03-03 12:29:39 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ NRXXI/2008 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ Z DNIA 31 STYCZNIA 2008 R.
1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE KWORUM.
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Mirski o godzinie 10:00.
Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 21 radnych , co
wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi pozwalające
na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
Przewodniczący powitał radnych oraz zaproszonych gości (lista radnych oraz
zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 i nr 2 do niniejszego protokołu).
Obrady odbywały się w sali Kurlandzkiej PKiS.
O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie.
Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.
2. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Do zaproponowanego porządku obrad, który stanowi załącznik nr 3 Przewodniczący Rady wprowadził 3 projekty uchwał wniesione przez Burmistrza Miasta w sprawach:
- ppkt „f"- dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2007 r. dla Burmistrza Miasta Żagań,
- ppkt."g"-zmieniająca uchwałę nr XIII/122/2003 Rady Miasta z dnia 23.10.2003 r. w sprawie nadania Statutu Zakładowi Gospodarki Mieszkaniowej w Żaganiu,
- ppkt"h"- ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów oraz wywozu nieczystości na terenie Gminy miejskiej Żagań.
Brak pytań i uwag.
Poddano pod głosowanie przyjęcie porządku obrad.
Głosowanie: za - 21 –jednogłośnie
3. PRZYJĘCIE PROTOKOŁU Z POPRZEDNIEJ SESJI.
Protokół sesji był wyłożony w Biurze Rady Miasta do wglądu.
Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek, w związku z tym poddano pod
głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie

4. INTERPELACJE, WNIOSKI I ZAPYTANIA.
Radny T. Wołoszyn
Złożył interpelacje na piśmie (zał. nr 4) w sprawach:
-wykonania parkingu na samochody przy ul. Konopnickiej
-zamontowania lamp przy „Parku Rocha”,
-wykonania drogi dojazdowej łączącej ul. Żarską z Bolesławiecką,
-uporządkowania alei głównej w „parku Rocha”,
-wykonanie chodnika przy ul. Żarskiej 1,5,7,
-wycięcia zdrowych kasztanów przy Skwerze Sibiraków.

Radny H. Sienkiewicz
Złożył interpelację na piśmie ( zał. nr 5) w sprawie:
-nawierzchni przy ul. Drzewnej,
-budowy boiska wielofunkcyjnego przy SP Nr 3

Radny L. Fechner
Złożył interpelację na piśmie (zał. nr 6) w sprawie:
-zbudowania chodnika wraz z poręczami od ul. Piastowskiej do ul. Podgórnej
oraz bezpiecznego zejścia pieszego w kierunku Jednostki Wojskowej i Liceum Ogólnokształcącego.

Radny A. Budziłło
Złożył interpelacje na piśmie (zał. nr 7) w sprawie:
-wykonania planu zagospodarowania przestrzennego na oś. XXX-Lecia

Radny Z. Opala
Mieszkańcy bloków spółdzielczych na ul. Bema skarżą się , że teren wokół bloków TBS jest sprzątany , a koło bloków spółdzielczych nie.
Proszą o wyjaśnienie sprawy.

Radna W. Winczaruk
Poinformowała, że firma „BOB” planuje zwolnić 350 osób i zlikwidować firmę.
W związku z tym prosi o rozwagę w sprawach podnoszenia różnych opłat
i podatków w mieście , bo niedługo już mało kto będzie w stanie zapłacić jakiekolwiek podatki, bo nie będzie miał z czego.

Radny E. Chodań
Zapytał, dlaczego nie było dekoracji świątecznych podczas zbiórki pieniężnej na Świąteczną Orkiestrę Wielkiej Pomocy. Dekoracje można było ściągnąć już po tej akcji, a nie przed, w innych miastach była i była to ładna oprawa do tego typu akcji.

Radny A. Stawczyk
Wniósł interpelację, aby na miesiąc luty na sesję Rady wydział odpowiedzialny za pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej przygotował informację dla radnych, jakie środki z Unii Europejskiej pozyskano dla budżetu miasta i jakie są szanse na ich pozyskanie w roku 2008.
Oraz poprosił, aby ponowić rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie dla Klubu Grotołazów „ Bóbr”.

Radny A. Łukasiewicz
Zgłosił interpelację w sprawach:
-założenia oświetlenia przy domkach jednorodzinnych na ul. Wesołej.

Radny M. Świątek
Zgłosił uwagę , aby firmy montujące lampy oświetleniowe, montowały te lampy wysoko i aby świeciły one na ulicę a nie w górę.
Jest złe oznakowanie dróg, nie ma kierunkowskazów

Radny S.Dziura
Zgłosił pytania:
-ile i jakie wnioski zostały złożone do MKiDN,
-jakie inicjatywy i działania oraz jakie działania podjął Burmistrz Miasta by zalecenia unijne zrealizować,
-jak przebiega proces organizowania wypoczynku zimowego dzieci i młodzieży
w okresie ferii zimowych i gdzie będą funkcjonowały zimowiska.

Radny A. Budziłło
Złożył interpelację, aby nie ścinać gałęzi na drzewach koło SP nr 7 , bo i tak prawie wszystkie drzewa wycięto w tym parku.

Dyrektor ZPKiS J. Czapracki
Odpowiedział radnemu S. Dziurze, że pałac ma dwie oferty bezpłatnych zimowisk. Na hali sportowej i w Pałacu na około 2 godziny dzienne.
Była propozycja opieki nad dziećmi pół dnia, ale była to propozycja częściowo odpłatna. Ale na tą propozycję zgłosiły się tylko dwie osoby. Również młodzież nie chciała skorzystać z formy odpłatnej całodniowej. Nie było chętnych.

Radna W. Winczaruk
Stwierdziła, że nie wierzy w to, aby w mieście nie było chętnych dzieci
i młodzieży ze skorzystania ze zorganizowanych ferii zimowych. Widocznie była to zła lub nieodpowiednia forma przekazania informacji na ten temat. Zawsze byli chętni na wszystkie organizowane półkolonie. Był to jakiś błąd organizacyjny.

Radny D. Kudła
Pytanie do dyrektora J. Czaprackiego.
Czy kluby sportowe dostaną pieniądze?
Na razie kluby funkcjonują, a nie mają środków na opłaty.

Dyr. ŻPKiS J. Czapracki
Są przygotowane środki i będą przygotowywane porozumienia i pieniądze zostaną przekazane.

5. ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE.
Na wszystkie interpelacje odpowiedzi zostaną udzielone na piśmie.

Przewodniczący Rady
Zwrócił się do naczelnika WGNiE M. Smolarczyka , aby przedstawił jako stanowisko Rady interpelację do kompetentnych służb , w sprawie dokładnego umieszczenia kierunkowskazów w stronę Żagania , od strony Olszyny.

Radny E.Chodań
Zapytał, czy Burmistrz Miasta coś zadecydował w sprawie umorzenia długu dla ZOZ, który występował do miasta o umorzenie długu za wodę i ścieki?

PRM Z. Mirski
Dług za niepłacenie za wodę i ścieki dla spółki wodno-sciekowej jest nadal,
a szpital znowu zrobił jakiś dług poprzez swoją niegospodarność .
Przewodniczący Rady powiedział, że zwróci się do Burmistrza Miasta
o zorganizowanie spotkania chociaż z przewodniczącymi Rady i Komisji w tej sprawie.

Rady H. Sienkiewicz
Na komisjach było pismo o umorzenie długu, więc chcemy wiedzieć, jaka jest odpowiedź miasta. Chcielibyśmy, aby ten szpital był w naszym mieście.
Mój apel jest taki , aby te pieniądze dać dla szpitala na umorzenie długu.

Radny S. Dziura
Jeżeli umorzymy dług szpitalowi, to my będziemy musieli ten dług zapłacić spółce. Może znajdziemy inne rozwiązanie, może niech szpital zapłaci dług , a my kupimy np. sprzęt medyczny dla szpitala. Nie wiemy czy jak damy pieniądze to oni zapłacą dług dla spółki czy może jakiś inny dług spłacą tymi pieniędzmi.


Radny H. Sienkiewicz
Myślę , że na takim zorganizowanym spotkaniu z przewodniczącymi powinna uczestniczyć również nasza pani radca Maria Wrońska. Szpital się restrukturyzuje od kilku lat , trzeba im w jakiś sposób pomóc w tym. Prosi ,aby spotkanie odbyło się z Burmistrzem Miasta, Starostą, szefostwem ZOZ-u i przewodniczącymi komisji.

Radna W. Winczaruk
Uważa , że system źle funkcjonuje, bo miasto włożyło już duże pieniądze w ten szpital i pomoc starostwu i nic z tego nie wychodzi , ale zawsze można się spotkać i porozmawiać , może znajdzie się jakieś rozwiązanie.

6. SPRAWOZDANIE BURMISTRZA Z DZIAŁALNOŚCI MIĘDZY SESJAMI.
Sprawozdanie zostało przedstawione radnym (zał. nr 8) wraz ze statutowym sprawozdaniem nt. polityki kadrowej i stanu zatrudnienia za 2007 rok(zał. nr 9).
Pytań i uwag brak.
Radni przyjęli sprawozdania.

7. INFORMACJA Z PRACY KOMISJI RADY.
Komisja Budżetu i Finansów- sprawy sesji,
Komisja Porządku i Bezpieczeństwa – j.w.
Komisja Gospodarki Miejskiej – j.w.
Komisja Rewizyjna- j.w.
Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej, Oświaty i Kultury – j.w.

8. SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA UCHWAŁ.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.
Brak pytań i uwag.
Radni przyjęli sprawozdanie.

Przerwa 11:40 – 11:55
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum – 21 radnych.

9. PODJĘCIE UCHWAŁ :
a)w sprawie zmian budżetu gminy.
(XXI/1/2008), (zał. nr 11).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 21 - jednogłośnie


b)zmieniająca uchwałę Nr XXI/47/2004 Rady Miasta Żagań z dnia
24 czerwca 2004 r. w sprawie odpłatności za pobyt dziecka w miejskim przedszkolu.
(XXI/2/2008), (zał. nr 12).

Opinie komisji Rady – pozytywne.

Radna W. Winczaruk
Zapytała Radcę Prawnego Marię Wrońską w sprawie zapisu w § 3.
Czy jest to zgodne z prawem. Dotyczy on zapisu wejścia w życie uchwały.
Zapis mówi ,że:
„uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Woj. Lubuskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2008 r.”,
a uchwała zostanie podjęta dzisiaj tj.31 stycznia 2008 r. , czy uchwała może działać wstecz?

Radca Prawny Maria Wrońska
Odpowiedziała , że jest to dopuszczalne i nie jest sprzeczne z prawem.

Więcej pytań brak.

Przewodniczący Rady Z. Mirski poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie: Za – 21 – jednogłośnie.

c)zmieniająca uchwałę Nr XX/123/2007 Rady Miasta Żagań z dnia
28.12.2007 r. w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek zorganizowanych w przedszkolach i szkołach , dla których organem prowadzącym jest Gmina Żagań o statusie miejskim.
(XXI/3/2008), (zał. nr 13).

Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

d)w sprawie regulaminu Organizacyjnego Straży Miejskiej w Żaganiu.
(XXI/4/2008), (zał. nr 14).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

e)w sprawie gminnego systemu wsparcia środowiskowego osób w podeszłym wieku oraz niepełnosprawnych.
(XXI/5/2008), (zał. 15).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

f)w sprawie dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2007 rok dla Burmistrza Miasta Żagań.
(XXI/6/2008), (zał. nr 16).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

g)zmieniająca uchwałę Nr XIII/122?2003 Rady Miasta Żagań z dnia 23.10.2003 r. w sprawie nadania Statutu Zakładowi Gospodarki Mieszkaniowej w Żaganiu.
(XXI/7/2008) , (zał. nr 17).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 21 - jednogłośnie

h )w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz wywozu nieczystości na terenie Gminy miejskiej Żagań. (XXI/8/2008), (zal nr 18).
Projekt uchwały omówił Naczelnik WGNiE M. Smolarczyk. Opinie komisji Rady - pozytywne.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : Za - 21 -jednogłośnie.


10. SPRAWY ORGANIZACYJNE.
Radny A. Stawczyk
Zwrócił się z prośba do radnych ,aby wysyłać kupony do „Gazety Lubuskiej" na „Lubuszanin 2007" i głosować na Siostrę Krystianę Bedryjowską, która prowadzi jadłodajnię dla ubogich przy Parafii Wniebowzięcia NMP w Żaganiu.
Przewodniczący Rady
Przekazał prowadzenie sesji wiceprzewodniczącej Rady W. Winczaruk,
w związku z ważnym spotkaniem na godz. 13:00 w Starostwie , gdzie został
zaproszony.
Dalszą część obrad poprowadziła wiceprzewodnicząca Wanda Winczaruk.
Komendant Straży Miejskiej M. Modzelewski
Omówił sprawę sprzedaży piwa w hali sportowej na ul. Konopnickiej.
W w/w sprawie interpelacje składał radny A. Budziłło , a odpowiedź na
interpelacje nie zadawala radnego, wobec powyższego Komendant zaprosił
również właścicielkę baru , który funkcjonuje w hali sportowej.
Komendant M. Modzelewski oraz właścicielka baru wypowiedzieli się, że
oprócz interpelacji radnego nie było dotąd żadnych skarg na funkcjonowanie baru,
ani ze strony sportowców, ani uczestników czy choćby rodziców młodych
sportowców.
Radny A. Budziłło
Powiedział, że nie dąży do zamknięcia baru , ale zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości, piwo to też jest napój alkoholowy , a na halę sportową głównie przychodzą dzieci.
Radny S. Dziura
Ustawa mówi o wychowaniu w trzeźwości, a nie o zamykaniu lokali gdzie
alkohol jest sprzedawany.

Radna W. Winczaruk
Uważa , że dzisiejsza dyskusja na temat, czy można sprzedawać piwo w barze na hali sportowej czy nie ,nic na dzień dzisiejszy nie wniesie, bo nie jest to temat na dziś. Jeżeli radny jest nie zadowolony z uzyskanej odpowiedzi na interpelacje,
i ma jakieś wnioski i propozycje , na podstawie których można by było tę sprawę rozstrzygnąć , to proszę złożyć wniosek do Burmistrza Miasta.

Następnie wiceprzewodnicząca zaproponowała przegłosowanie planu kontroli Komisji Rewizyjnej na 2008 rok.

Kworum- 19 radnych

Głosowanie : Za- 19- jednogłośnie

Wiceprzewodnicząca W. Winczaruk
Poddała pod głosowanie naniesienie poprawek do planu pracy rady na 2008 rok.
Poprawki zaproponowano na komisjach Rady.
Kworum – 16 radnych

Głosowanie poprawek – Za – 16- jednogłośnie

Za planem pracy Rady po wprowadzeniu poprawek

Głosowanie : Za – 16 - jednogłośnie

Wiceprzewodnicząca W. Winczaruk
Poinformowała, że do Rady wpłynęło pismo z Wydziału Oświaty o wytypowanie przedstawiciela rady Miasta do udziału w pracach Komisji Konkursowej na stanowiska Dyrektora szkoły Podstawowej Nr 4 w Żaganiu.

Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Kultury i Oświaty
S. Dziura zaproponował członka Komisji Oświaty radnego Andrzeja Łukasiewicza. Radny wyraził zgodę.

Wiceprzewodnicząca Rady W. Winczaruk poddała pod głosowanie kandydaturę radnego A. Łukasiewicza pod głosowanie.

Głosowanie : Za – 16 - jednogłośnie

11. ZAMKNIĘCIE SESJI.
Wiceprzewodnicząca Rady Wanda Winczaruk poinformowała , że porządek obrad został zrealizowany ,w związku z tym ogłasza zakończenie sesji.
Sesję zamknięto o godzinie 13:30.
Na tym protokół zakończono.

Protokołowała
Janina Kaczor

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Kaczor
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-03-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Kaczor
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-03-03 12:28:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-03-03 12:29:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-03-03 12:29:39
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1985 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony