ˆ

Protokoły 2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR XXII/2008 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ z dnia 28 lutego 2008 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-03-31 10:55:10 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ NR XXII/2008
Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ
Z DNIA 28 LUTEGO 2008 R.

1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE KWORUM.
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Mirski o godz.10:00.
Stwierdził, że w obradach zgodnie z lista obecności uczestniczy 20 radnych , co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
Przewodniczący powitał radnych oraz zaproszonych gości w szczególności komendanta Powiatowej Policji Piotra Pala, zastępcę komendanta Żandarmerii Wojskowej płk. S. Gawrońskiego, zastępcę komendanta Powiatowej Straży Pożarnej Sławomira Wójtowicza oraz komendanta Straży Miejskiej M. Modzelewskiego.(lista radnych oraz gości zaproszonych w załączeniu do protokołu sesji nr 1 i nr 2 ).
Obrady odbywały się w sali Kurlandzkiej ŻPK.
Projekty dokumentów dla radnych przesłano wraz z zawiadomieniem o sesji.

2. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Do zaproponowanego porządku obrad, który stanowi załącznik nr 3 Przewodniczący Rady wprowadził projekt uchwały w sprawie odpowiedzi na skargę jako ppkt. „b”prim.
Brak pytań i uwag.
Poddano pod głosowanie przyjęcie porządku obrad.

Głosowanie: Za - 20 – jednogłośnie

3. PRZYJĘCIE PROTOKOŁU ZPOPRZEDNIEJ SESJI.
Protokół z sesji był wyłożony w Biurze Rady Miasta do wglądu.
Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek, w związku z tym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Głosowanie: Za – 20 - jednogłośnie


4. INTERPELACJE, WNIOSKI I ZAPYTANIA.
Radny L. Fechner
Złożył interpelację na piśmie (zał. nr 4) w sprawach:
-naprawy skarpy przy ul. Piastowskiej
-braku miejsc w żłobkach
-oraz przekazał list od mieszkanki Żagania Pani Krystyny Sprus (zał. 5).

Radny Z. Opala
Złożył interpelacje na piśmie (zał. nr 6) w sprawach:
-mylnych informacji udzielonych w Urzędzie Miasta w sprawie płatnych parkingów,
-ile ma być naprawdę miejsc na płatnym parkingu na pl. Słowiańskim.

Radny A. Budziłło
Złożył interpelacje na piśmie (zał. nr 7) w sprawach:
-usprawnienia ruchu drogowego na skrzyżowaniu ul. J. Pawła II i ul.II Armii WP. na pl. Wolności,
-nie ujęcia os. XXX-lecia w planie zagospodarowania przestrzennego,
-umieszczenia barierek dla pieszych na ul. Piastowskiej

Radny M. Świątek
Złożył interpelacje w sprawach :
- postawić znak ograniczający prędkość do 40 km?godz. na ul. Przyjaciół Żołnierza lub ustawić fotoradar.
- zwiększyć patrole w okolicach TESKO i zwrócić uwagę na schody na skarpie , bo mieszkańcy skarżą się , że młodzież pije tam często piwo.

Radny A. Pauszek
Zwrócił uwagę na brak oświetlenia na deptaku wzdłuż kanału.

Radna A. Hodowana
Złożyła interpelację na piśmie w sprwach:
- dokończenia budowy ul. Prusa (zał. nr 8),
- pisma od mieszkańców ul. Prusa w w/w sprawie (zał. nr 9).

Radny H. Sienkiewicz
Złożył interpelacje na piśmie (zał. nr 10).
W sprawie spotkania w Urzędzie Miasta w dniu 11.02.08 z przedstawicielami szkoły podstawowej nr 3.

5. ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE.
Szczegółowych odpowiedzi na złożone interpelacje Burmistrz Miasta odpowie na piśmie.

6. SPRAWOZDANIE BURMISTRZA Z DZIAŁALNOŚCI MIĘDZY SESJAMI.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta S. Kowal ( załączeniu do protokołu zał. nr 11).
Radna W. Winczaruk poprosiła o dodatkowe informacje do do pkt.5.
Burmistrz udzielił dodatkowych informacji.
Więcej pytań brak.
Rada przyjęła sprawozdanie.

7. INFORMACJA Z PRACY KOMISJI RADY.
-komisja Gospodarki Miejskiej – sprawy sesji
-komisja Budżetu i Finansów- j.w.
-komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego- j.w.
-komisja Rewizyjna –j.w.
-komisja Zdrowia, Pom. Społecznej, Oświaty i Kultury – j.w.

8. SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA UCHWAŁ RADY.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta S. Kowal ( zał. do protokołu nr 12).
Brak pytań i uwag.
Rada przyjęła sprawozdanie.

Przewodniczący Rady przed dalszą częścią obrad ogłosił 10 minutową przerwę
Godzina 11:00 – 11:10.
Po przerwie wznowiono obrady – kworum –20 radnych.

9. OCENA STANU BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO W MIEŚCIE Z UWZGLĘDNIENIEM STRAŻY MIEJSKIEJ, POLICJI
POWIATOWEJ STRAŻY POŻARNEJ I ŻANDARMERII WOJSKOWEJ.

Jako pierwszy głos zabrał Komendant policji Piotr Pala.
Przedstawił materiał, który jest załącznikiem nr 13 do niniejszego protokołu.
W przedstawiony sprawozdaniu komendant zawarł takie informacje jak:
-stan bezpieczeństwa w powiecie żagańskim,
-najistotniejsze problemy w funkcjonowaniu jednostki
-działania profilaktyczne.

Następnie głos zabrał zastępca komendanta Żandarmerii Wojskowej Płk. Mariusz Gawroński.
W sprawozdaniu (zał. do protokołu nr 14) zawarł następujące informacje:
-w ramach poprawy bezpieczeństwa na terenie m. Żagań oddział Żandarmerii wojskowej wystawił 379 wspólnych patroli z Policją, ze Strażą Miejską i Strażą Ochrony Kolei,

-informacji o ilości podjętych interwencji,
-informacji na temat ilości i jakie zabezpieczano imprezy organizowane przez miasto,
-informacji o przeprowadzonych pogadankach w szkołach na temat przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Następnie głos zabrał z-ca komendanta Straży Pożarnej Sławomir Wójtowicz (sprawozdanie w załączeniu do protokołu, zał. nr 15).
W sprawozdaniu zawarto ocenę stanu bezpieczeństwa i zagrożeń miasta Żagań oraz informację na tematy
-krajowy system ratowniczo-gaśniczy,
-charakterystyki miasta(powierzchnia gminy, sytuacja demograficzna, podział demograficzny)
-rodzaje zagrożeń,
-statystyka interwencji w 2007 roku,
-wyniki z kontroli obiektów
-wnioski w zakresie bezpieczeństwa mieszkańców, obiektów i terenów oraz środowiska na terenie miasta Żagań.

Następnie głos zabrał komendant Straży Miejskiej Mariusz Modzelewski
(sprawozdanie w załączeniu do protokołu, zał. nr 16).
W sprawozdaniu zawarto ocenę stanu bezpieczeństwa i porządku miasta Żagań
Oraz ewidencję wyników działań straży gminnych na terenie Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący Komisji Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego
Michał Zapotoczny dokonał podsumowania tematu o bezpieczeństwie publicznym w mieście i powiedział, że :
Zapewnienie bezpieczeństwa obywateli jest pracą ciągłą i wymagającą systematyczności i stanowczości.
Zmieniają się akcenty występowania niektórych negatywnych zjawisk i tego nie da się uniknąć. Z satysfakcją należy podkreślić , że miasto Żagań dzięki pracy odpowiednich służb, należy w miarę do bezpiecznych dla obywateli.
Odzwierciedlają to też dane statystyczne przedstawione przez Policję,.
Dobrze układa się współpraca z Komendą Powiatową Policji, Komendą Powiatową Straży Pożarnej , Strażą Miejską i Żandarmerią Wojskową.
Problemy bezpieczeństwa mieszkańców znajdują właściwą rangę w Radzie Miasta i Urzędzie Miasta. Miało to wpływ na dobrą realizację zadań z tego zakresu. Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego po analizie przedstawionych materiałów i porównaniu wyników z roku ubiegłego (2006)
Przedstawia uwagi i wnioski do dalszej wspólnej pracy nad poprawą stanu bezpieczeństwa w mieście.


1.Jednym z podstawowych warunków poprawy bezpieczeństwa jest edukacja społeczna i pozyskiwanie jak największego wsparcia ze strony mieszkańców miasta. Do rozwiązywania tych problemów staramy się pozyskać młodzież szkolną w zakresie możliwym do współdziałania. Pozytywny oddźwięk uzyskaliśmy przy ochronie naturalnego środowiska przyrodniczego.
Nie uzyskaliśmy natomiast postępu w eliminowaniu dzikich wysypisk śmieci.
Z dyrektorami szkół omówiliśmy problemy dzieci w szkołach oraz kierunki dalszej wspólnej pracy. Sprawami tymi ponownie zajmiemy się w miesiącu maju na wspólnym posiedzeniu z Komisją Oświaty, a wyniki przedstawimy na sesji Rady.
2. w roku 2008 w dalszej części będziemy się koncentrować nad prowadzeniem szeroko pojętej profilaktyki głównie wśród dzieci i młodzieży , w zakresie bezpieczeństwa publicznego , bezpieczeństwa w ruchu drogowym , prowadzeniu zdrowego stylu życia , promowania w prasie problematyki ochrony środowiska i jego wpływu na nasze życie, wykorzystując bardzo dobre doświadczenia z 2007 roku.
3.Więcej środków przeznaczyć na budowę dróg , chodników i parkingów.
Jakość dróg wpływa na bezpieczeństwo i estetykę miasta ( możliwość szybkiego dojazdu).
4.Kontynuować starania o dokończenie budowy obwodnicy (część południowo-zachodnia). Odciążono by miasto od nadmiaru pojazdów i przewożenia przez nie materiałów niebezpiecznych.
5.Systematycznie poprawiać sprawność sieci hydrantowej. Poprzez to efektywność działania Straży Pożarnej i zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców.
6.Dalsza aktywna praca na rzecz ograniczenia bezrobocia. Brak bezpieczeństwa socjalnego jest jednym z powodów różnego rodzaju patologii.

Komisja przeznaczyła 1.100 zł Komendzie Powiatowej Straży Pożarnej na profilaktykę.

Dyskusja
Radny Budziłło zwrócił się do policji aby zwiększyć uwagę na zdyscyplinowanie pieszych na jezdni. .

Radny S. Dziura
Podziękował wszystkim instytucjom co czuwają nad naszym bezpieczeństwem.
Radny stwierdził , że program profilaktyczny organizowany przez Komisję Bezpieczeństwa jest bardzo dobry. Jest mało wypadków drogowych z udziałem dzieci co jest bardzo pocieszające.

Radny K. Martyniak
Jest mało sprawna sieć hydrantów, dokładnie są dwa sprawne, na ul. Rybackiej
i na ul. Kolejowej . Jest ich za mało jak na miasto Żagań.


Radny M. Świątek
Wystąpił z propozycją do Policji , aby zrobić mapę zagrożeń w Żaganiu.

Komendant Straży Miejskiej M. Modzelewski
powiedział, że są częste kontrole pieszych, są sprawdzane przejścia i było już kilkanaście upomnień i grzywien dla pieszych.

Burmistrz Miasta S. Kowal
Podziękował Komendantowi Policji, Komendantowi Straży Pożarnej , Komendantowi Żandarmerii Wojskowej., Komendantowi Straż Miejskiej oraz Komisji Bezpieczeństwa. Burmistrz powiedział, że każda gmina ma budżet na swoją miarę i my też pomagamy tak jak możemy wszystkim w/w instytucjom.
Choć Policja i Straż Pożarna podlegają bezpośrednio pod powiat ,my też pomagamy i dofinansowujemy jak możemy, a dofinansowania są duże.
Chcielibyśmy , aby Rada dostała informacje jak przebiega budowa nowej komendy dla Policji i Straży Pożarnej.

Więcej głosów w dyskusji nie było.
Przewodniczący Rady zaproponował 15 minutową przerwę w obradach.
Przerwa 12:40 – 12:55.
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum – 20 radnych.

10. INFORMACJA NA TEMAT POZYSKANYCH ŚRODKÓW Z UNII EUROPEJSKIEJ DLA BUDŻETU MIASTA I JAKIE SĄ SZANSE POZYSKANIA TYCH ŚRODKÓW NA 2008 ROK DLA MIASTA.

Radny L. Fechner
Jakie są realne szanse na pozyskanie środków na żagański Pałac Kultury i Sportu , na budowę basenu i na kanalizację na osiedlu Moczyń.

Naczelnik WPS Sławomir Laskowski
Omówił przygotowane i przedstawione wcześniej radnym materiały , w których to na zadane pytania jest odpowiedź.(załącznik nr 17 do niniejszego protokołu).

Więcej pytań nie było .
Radni przyjęli przedstawioną informację.




11. PODJĘCIE UCHWAŁ:
a)w sprawie zmian budżetu gminy.
(XXII/9/2008) , (zał. nr 18).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

b)w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
(XXII/10/2008), (zał. nr 19).
Radny S. Dziura
Pytanie do Skarbnika Miasta w § 3 jest zapis ,że „instytucje kultury mogą składać projekty planów... itd.”
Mogą czyli nie muszą czy tak?

Skarbnik Miasta
Jeżeli chcą dotacje to z ustawy finansowej wynika , że mają taki obowiązek składania projektów planów na rok objęty planowaniem wraz z wnioskiem o przyznanie dotacji.

Radny S. Dziura
Dlaczego Rada dostaje już gotowy projekt budżetu , jedynie ma możliwości wnoszenia poprawek a nie może go ustalać.

Radca Prawny M.Wrońska
Bo budżet jest wyłącznością burmistrza.

Radny M. Zapotoczny
Ja też znam opinię prawników , że budżet jest własnością burmistrza, ale się z tym nie zgadzam i przyniosę opinie innych prawników na ten temat.

Radny H. Sienkiewicz
Dlaczego burmistrz ma decydować o tym np. którą ulicę należy najpierw wyremontować , a nie Rada. Może Rada ma inne zdanie w tym temacie.

Radny S. Dziura
Jeżeli budżet jest wyłącznością burmistrza to po co zapis w § 11 pkt.1, że
”Burmistrz Miasta może na podstawie wniosków zawartych w opiniach komisji dokonać autopoprawek w projekcie uchwały budżetowej”.




Burmistrz Miasta S. Kowal
Tak było i jest.

Radny M. Zapotoczny zapytał radcę prawnego M. Wrońską
Czy to jest zgodne z prawem?

Radca Prawny M. Wrońska
Tak jest zgodne i nic się w tym projekcie uchwały , poza drobnymi zmianami w podstawie prawnej nie zmieniło. Jest tak samo jak w latach ubiegłych.

Więcej pytań nie było.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały

Głosowanie : Za – 19 , przeciw – 0 , wstrzymało się – 1

B prim) w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargę.
(XXII/11/2008) , (zał. nr 20).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady – poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

c) w sprawie restrukturyzacji zobowiązań z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska w części dotyczącej przychodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
(XXII/12/2008) , (zał. nr 21).
Opinie komisji Rady – pozytywne.
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

Przerwa : 14:30- 14:40. Po przerwie wznowiono obrady. Kworum – 19 radnych.

Obrady opuścił radny A. Łukasiewicz



d)w sprawie likwidacji i przekształcenia Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej
w Żaganiu w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
(XXII/13/2008), (zał. nr 21)

Burmistrz Miasta S. Kowal
Przedstawił współautora projektu pana Kazimierza Łątkowskiego z firmy Bisness Expert , która przygotowała projekt prywatyzacji ZGM.
Pan K. Łątkowski szczegółowo omówił na czym polegać ma zmiana w działalności ZGM po przekształceniu zakładu w spółkę prawa handlowego oraz dodał , że spółka może działać poza swoją gminą na przykład zarządzać nieruchomościami. Firma Bisness Ekspert przeanalizowała sytuację ZGM na przestrzeni lat 2004-2006. Zakład ma na ponad 2 mln.zł nieściągniętych długów z tytułu czynszów i usług takich , które komornik nie może ściągnąć od kilku lat.
Firma zaleca miastu częściowe lub całkowite umorzenie tej kwoty. Oprócz tego co roku zadłużenie mieszkańców w ZGM waha się od 800 tys. zł do 1 mln zł .
Przychody z czynszów i pozostałych opłat wynoszą około 7 mln 600 zł , a koszty utrzymania zakładu oraz mieszkań i budynków to 7 mln zł 800 tys. Co roku miasto przyznawało zakładowi 800 tys zł dotacji na remonty. W nowej spółce dotacji nie będzie.

Dyrektor ZGM B. Fryze
Powiedział ,że ZGM jest przygotowane do prywatyzacji. Zakład przez ostatnie 4 lata był ukierunkowany na ten krok co dzisiaj chcemy podjąć.
Zakład przekierunkował się bardziej na świadczenie usług w zakresie utrzymywania porządków. Zakład może zostać zakładem budżetowym , bo na przestrzeni ostatnich lat bilans jest dodatni i nie ma strat , ale nie mógłby startować w przetargach., a przekształcenie umożliwi zakładowi startowanie w korzystnych przetargach. Jeżeli to nie zrobimy teraz to będzie nam trudno utrzymać bilans dodatni To przekształcenie w spółkę prawa handlowego do nam możliwość utrzymania kosztów na tym poziomie co teraz. Podwyżki czynszów mieściły się w widełkach cen i były realizowane z wieloletniego programu gospodarowania zasobem gminy. Jedyną dobrą drogą jest przekształcenie tego zakładu i obniżenie kosztów utrzymania zasobów gminy. W 2004 roku została podjęta uchwała o restrukturyzacji zakładu , ale nie została zrealizowana , bo zmieniała się ustawa. Na dzień dzisiejszy trzeba zakład zlikwidować , aby potem powstała spółka.

Burmistrz Miasta S. Kowal
Czynsze w Żaganiu są na przyzwoitym poziomie i mieści się w widełkach jak już powiedział dyrektor Fryze. Już 2004 r. została podjęta uchwała o przekształceniu zakładu. Ta uchwała nie rodzi nic dla mieszkańców , najważniejsze dla mieszkańców jest to , że ich pieniądze trafią do urynkowionej spółki, która będzie zmuszona do bardzo dobrego gospodarowania tymi finansami. Spółka będzie musiała sprostać oczekiwaniom lokatorów. Można by poczekać jeszcze kilka lat , aż ZGM sam zniknie , bo mamy coraz mniej mieszkań komunalnych.



Ale takie działanie nie przyśpieszy remontów. Gdy powstanie spółka będą fundusze remontowe , które do tej pory w ZGM nie występowały, bo zakład to blokował. Nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych daje możliwość miejskim spółkom dawania zleceń przez gminę bez przetargów.
Spółka mogłaby np. zająć się nowymi usługami takimi jak zarządzanie płatnymi parkingami , zielenią miejską , obsługą cmentarzy w utrzymaniu porządków itp.
W Żaganiu jest 20% mieszkańców co nie płacą czynszów , ale jest bardzo duża ilość mieszkańców co wykupiła lokale komunalne , a nowy program mieszkaniowy dający wiele ulg i pomocy sprawdza się na tyle , że jest bardzo duża ilość chętnych do wykupu mieszkań komunalnych , co sprawia , że substancja komunalna zmniejsza się , za kilka lat sprzedamy większość mieszkań komunalnych a w ZGM może nie być pracy dla większości ludzi.

Radna W. Winczruk
Czy koszt niepłacenia czynszów spadają czy rosną?

Dyrektor B. Fryze
Poziom ściągalności nie płaconych czynszów jest na dobrym poziomie, rośnie natomiast zadłużenie lokali socjalnych. Jest to problem, bo mamy np. 80 wyroków o eksmisję, ale ci eksmitowani występują o odszkodowania.
Stawka bazowa czynszów wynosi 4,45 zł , natomiast stawka czynszu lokali socjalnych jest o 20% mniejsza. Różnicę między czynszami musi pokryć ZGM przy pomocy innych mieszkańców.

Radna W. Winczaruk
A co by się stało gdyby ktoś przestał płacić czynsz, jakie kroki musiałaby podjąć spółka?

K. Łątkowski
Płatnikiem jest gmina , jeśli ktoś nie płaci czynszu to już problem gminy, albo rozwiązaniem jest typowo lokal socjalny, lub gdy jest to przypadek losowy to gmina zarządza pomoc. Zarządca będzie musiał kontrolować płatności oraz reagować na zaległości.

Radny A. Pauszek
Zadał pytania;
-co będzie gdy spółka będzie osiągała straty,
-czy mieszkania komunalne będą należały do miasta czy do spółki
-czy do czynszów obecnych będzie dodatkowo fundusz remontowy,
-czy majątek spółki jest wyceniony już na dziś,
-czym spółka może się zajmować


K. Łątkowski
Nie ma potrzeby wyceny majątku , bo ten majątek przechodzi do spółki w całości z dnia na dzień i wszystko idzie dalej jak było. Zapis o przejęciu spółki oznacza tylko tyle , że bilans zamknięcia zakładu budżetowego będzie bilansem otwarcia dla nowej spółki Jedyne nową rzeczą będzie użytkowanie wieczyste. Czynsze i fundusze remontowe to problem właściciela. przeciętny lokator korzysta z majątku za który płaci , jeżeli wykupi mieszkanie to musi płacić fundusz remontowy. Spółka może zajmować się Spółka może zajmować się zarządzaniem wspólnotami , utrzymaniem zieleni miejskiej, sprzątaniem itp.

Radny A. Pauszek
nie ma nigdzie zapisu czy mieszkania komunalne wchodzą w majątek spółki czy będą należeć do miasta.

K. Łątkowski
Do miasta to oczywiste.

Radny A. Pauszek
Ale nigdzie tego nie napisano.

Burmistrz Miasta S. Kowal
Odpowiedział ,że taki zapis zostanie umieszczony w uchwale naniesiony poprawką.

Radny A. Pauszek
A czynsze kto będzie ustalał?

K. Łątkowski
Czynsze nadal pozostają w gestii miasta , nadal ustalać je będzie Rada.
Spółka będzie pobierała od miasta wynagrodzenie za zarządzanie jego zasobami.

Dyrektor B. Fryze
Dodał , że miasto nadal będzie musiało zabezpieczyć dla spółki na wynagrodzenia pieniądze .

Burmistrz Miasta S. Kowal
Powiedział, że jak chcemy uporządkować ZGM musimy podjąć tą uchwałę,
a dla najbiedniejszych mamy osłony socjalne.




Radny A. Budziłło
A co się stanie z tym długiem co ma ZGM za nie płacone czynsze

Burmistrz Miasta
To nie dług ale wierzytelności

Radny H. Sienkiewicz
Chcę aby jasność w tej kwestii była ,za mało wiemy na temat spółki.
Budynki komunalne są w coraz gorszym stanie. Czy spółkę prawa handlowego , nastawioną na zyski stać będzie na remonty domów? Co spółka przyniesie ludziom.

Radny M. Zapotoczny
Spółka dostanie zasoby mieszkaniowe od ZGM ale czy z czynszami jakie teraz mamy. Jakie czynsze byłyby potrzebne aby poprawić sytuację finansową spółki.

Dyrektor ZGM B.Fryze
Obecne czynsze nie powodowały strat. Jeżeli zakład wygospodaruje pieniądze na zysk to przeznacza je na remonty. Na przestrzeni ostatnich lat zakład był dotowany. Były to pieniądze na utrzymanie substancji mieszkaniowej i na remonty. Przekształcenie ma umożliwić poprawę tej sytuacji . Spółka będzie zarządzać substancją mieszkaniową , a za wykonywane czynności miasto będzie płacić , a nadwyżka pójdzie na remonty. Pieniądze z czynszów będą wpływać do miasta. Jeśli nie będą wystarczające na utrzymanie majątku to samorząd będzie musiał dopłacić do remontów.

Burmistrz Miasta S. Kowal
Konsekwencją podjęcia tej uchwały będą następne uchwały dotyczące ZGM.

Więcej głosów w dyskusji brak

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały

Głosowanie: Za – 10 , przeciw – 9 , wstrzymało się – 0

Uchwała została podjęta.




e) w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie na własność Gminy Żagań o statusie miejskim nieruchomości położonych na terenie miasta, stanowiących własność Skarbu Państwa.
(XXII/14/2008), (zał. nr 22).
Opinie komisji Rady –pozytywne
Brak pytań i uwag.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie: Za – 19 – jednogłośnie

f)w sprawie cen biletów za przejazdy autobusami komunikacji miejskiej , określenia osób uprawnionych do bezpłatnych i ulgowych przejazdów,
sposobu ustalania opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób oraz zabierania zwierząt i rzeczy.
(XXII/15/2008),(zał. nr 23).

Radny S. Dziura
Poprosił o wyjaśnienie prezesa MZK w sprawie zapisu dotyczącego wymiaru bagażu.

Prezes MZK M. paszkiewicz
Udzielił wyjaśnień

Więcej pytań brak

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały

Głosowanie : Za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 3

12. SPRAWY ORGANIZACYJNE.
Przewodniczący Rady poinformował o propozycji zmiany terminu sesji w marcu z 27 marca na 20 marca.
Radni nie wyrazili zgody.
Wobec tego termin sesji pozostał 27 marca.

Radny S. Dziura
Poinformował o powstaniu nowego klubu radnych pod nazwą
KLUB RADNYCH NASZE MIASTO
Członkowie klubu:
1) Andrzej Łukasiewicz – przewodniczący
2) Ryszard Marchewka
3) Stanisław Dziura
4) Dariusz Kudła
5) Zdzisław Mirski


13. ZAMKNIĘCIE SESJI.
Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Mirski poinformował, że porządek obrad został zrealizowany, w związku z tym ogłasza zakończenie sesji.
Sesję zamknięto o godzinie 16:20.
Na tym protokół zakończono.
 
Przewodniczący Rady Miasta Żagań
Zdzisław Mirski
 
Protokołowała:
Janina Kaczor

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Kaczor
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-03-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Kaczor
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-03-31 10:46:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-03-31 10:55:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-03-31 10:55:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2097 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony