ˆ

Protokoły 2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR XXV/2008 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ z dnia 20 maja 2008 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-06-23 09:27:59 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ NR XXV/2008
Z NADZWYCZAJNEJ SESJI
RADY MIASTA ŻAGAŃ
Z DNIA 20 MAJA 2008 R
1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE PRAWOMOCNOŚCI OBRAD.
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Mirski o godz. 10:00. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 16 radnych , co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji. Przewodniczący powitał radnych oraz zaproszonych gości (lista radnych oraz zaproszonych gości stanowi załącznik do protokołu nr 1 i nr 2). Obrady odbywały się w sali Kurlandzkiej ZPiK.
0 terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie.
Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.
Nieobecni:
1) L. Fechner
2) L. Kurek
3) M. Świątek
4) A. Budziłło
5) A. Hodowana
2. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Zaproponowany porządek stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Do zaproponowanego porządku obrad Burmistrz Miasta wniósł dodatkowy projekt uchwały jako ppkt. „d"- w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania.
Radny E. Chodań
Zgłosił wniosek formalny, aby projekt uchwały zmian w budżecie gminy przenieść na ostatni ppkt., pkt. 3 , tj. z ,,a , na d" . Zdaniem radnego jeżeli podjęta zostanie uchwała to nie można ją już zmienić na tej samej sesji, a następne projekty uchwał wiążą się właśnie ze zmianami w budżecie.
Skarbnik Miasta T. Łapczyńska
W porządku obrad jest to jako pierwszy podpunkt, ale jeżeli radni nie akceptują
zmian w budżecie, to można zgłosić wniosek o wycofanie tego projektu
z porządku obrad.

Radny E. Chodań
Złożył wniosek formalny o przełożenie ppkt. „a" na ppkt „d" ponieważ zdaniem
radnego będzie to komplikować pewne sprawy związane z podjęciem następnych
uchwał.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek formalny radnego E. Chodania.
Głosowanie: Za - 3, przeciw - 7, wstrzymało się - 6.
wniosek nie przeszedł
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad z wniesionym dodatkowym projektem uchwały.
Głosowanie: Za - 13, przeciw - 1, wstrzymało się - 2
3. PODJĘCIE UCHWAŁ W SPRAWACH : a) zmian w budżecie gminy. (XXV/47/2008)., (zal nr 4).
Radny E. Chodań
W dziale 900 rozdź. 90015 oświetlenie ulic, placów i dróg jest podana kwota na wydatki bieżące 36.425 zł i kwota na wydatki majątkowe 8.000 zł. z wyjaśnienia wynika , że kwotę 36.425 zł przeznacza się na opracowanie audytu efektywności wykorzystania energii elektrycznej zużywanej do oświetlenia ulic , którego wyniki przedstawione będą w stosownym raporcie. Przeprowadzenie audytu wskaże na możliwości uzyskania oszczędności w postaci zmniejszenia zużycia energii elektrycznej. Oszczędności mogą polegać na zmianie taryf, rozłożenia obciążenia, konfiguracji przyłączy, wykorzystanie automatyki sterującej oraz inne działania na instalacji oświetleniowej, które pozwolą na uzyskanie oszczędności. Wynagrodzenie firmy audytorskiej stanowić będzie 47 % uzyskanych w ciągu roku efektów oszczędnościowych. Wynagrodzenie wykonawcy naliczone zostanie na podstawie faktycznych uzyskanych 1-rocznych oszczędności w zakresie zużycia energii elektrycznej. A jak oszczędności nie będzie to czy miasto straci te 36.425 zł?
Skarbnik Miasta
To są szacunki na ten moment. Płacić będziemy w momencie wykonania usługi, ale kwota musi być podana , aby zawrzeć umowę.
Zawierając umowę z wykonawcą musimy w niej określić wynagrodzenie i w tej sytuacji należy również określić , że nie przekroczy ono określonej kwoty.

- 3 -
Jest to kwota, którą ujęto w projekcie uchwały w rozdziale 90015 w wydatkach bieżących. Wynagrodzenie wykonawcy wypłacone zostanie udziałem procentowym od faktycznie uzyskanych oszczędności w zużyciu energii do oświetlenia ulic na terenie miasta Żagania. Nastąpi to najprawdopodobniej w 2009 roku, dlatego też kwotę, o której mowa, będziemy proponowali na sesji grudniowej do ujęcia w wykazie wydatków , które nie wygasają z upływem 2008 roku.
Naczelnik WGNiE M. Smolarczyk
Firma otrzyma wynagrodzenie w wysokości 47% faktycznie uzyskanych oszczędności w zużyciu energii elektrycznej do oświetlenia ulic miejskich.
Jeżeli oszczędności będą mniejsze niż to wstępnie oszacowane to i wynagrodzenie dla firmy będzie odpowiednio mniejsze.
W sytuacji braku oszczędności wynagrodzenie w ogóle nie będzie wypłacone.
Radny E. Chodań
Ja uważam, że należy tą pozycję wycofać z projektu uchwały, bo to jest za wcześnie na podejmowanie takiej decyzji.
Naczelnik M. Smolarczyk
Trudno będzie to wycofać, ponieważ rozmowy z firmą trwają już od października ubiegłego roku i sąjuż podjęte pewne decyzje. Jeżeli potrzeba to ja udzielę jeszcze dodatkowych wyjaśnień.
Radny S. Dziura
A ja nie wiem, nad czym mamy się zastanawiać jeszcze, bo wszystko wiadomo i sprawa jest oczywista. Można to porównać do chęci przeprowadzenia remontu w domu. Najpierw trzeba zabezpieczyć pewną kwotę w budżecie domowym, a później brać się za remont w domu. Jeżeli za przeprowadzenie audytu nic nie będziemy płacić to należy z tego skorzystać.
Radny E. Chodań
Ja zgłaszam wniosek formalny żeby wyłączyć kwotę 36.425 zł z projektu uchwały.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego E. Chodania
Głosowanie: Za - 1, przeciw - 15, wstrzymało się - 0
Wniosek nie przeszedł

- 4 -
Skarbnik Miasta T .Łapczyńska
Omówiła zaproponowane autopoprawki do zmian w budżecie gminy i tak:
I) Proponuje się skreślić w § 3 z projektu i tym samym wyeliminować załącznik
Nr 2 do tego projektu.
II) W związku z wynikami przetargów proponuje się:
a) zwiększyć plan wydatków w dziale 600 rozdział 60016 o kwotę 10.741 zł na budowę nawierzchni ulicy Asnyka na odcinku od ulicy Zamkowej do ul. Buczka,
b) zwiększyć plan wydatków w dziale 926 rozdział 92601 o kwotę 19.680 zł na opracowanie dokumentacji technicznej budowy budynku szatni z zapleczem dla zawodników na terenie stadionu przy ul. Kochanowskiego,
c) zwiększyć plan dochodów z odsetek od lokat wolnych okresowo środków w dziale 758 § 0920 o kwotę 30.421 zł.
Będzie to źródło finansowe wydatków, o których mowa w ppkt. a i b.
III) Proponuje się zmienić nazwę zadania w dziale 926 rozdział 92601 na kwotę 27.950 zł. Dotychczasowa nazwa to „Opracowanie dokumentacji projektowej budowy oświetlenia boisk piłkarskich i kortów tenisowych na stadionie przy ul. Kochanowskiego" na nową nazwę „ Budowa oświetlenia boisk piłkarskich i kortów tenisowych zlokalizowanych przy stadionie przy ul. Kochanowskiego."
Przewodniczący Rady zapytał czy radni mają pytania do wypowiedzi Pani Skarbnik Miasta. Pytań nie było.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały zmian w budżecie gminy wraz z wprowadzonymi autopoprawkami.
Głosowanie: Za - 15, przeciw - 1, wstrzymał się - 0.
b) w sprawie przyjęcia zadania z zakresu właściwości województwa. (XXV/48/2008), (zal nr 5).
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały. Głosowanie: Za - 16 - jednogłośnie

- 5 -
c) w sprawie podjęcia współdziałania z Gminą Żagań oraz upoważnienia Żagańskich Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością do złożenia wniosku o dofinansowanie oraz realizacji przedsięwzięcia pn. „Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie aglomeracji Żagań".
(XXV/49/2008),(zal nr 6).
Przewodniczący Rady zapytał czy są potrzebne wyjaśnienia.
Radny H. Sienkiewicz Dlaczego robi się to taj późno?
Burmistrz Miasta S. Kowal To jest uchwała intencyjna
Radny K. Martyniak
Czy zdążymy z przygotowaniem dokumentów?
Zastępca Burmistrza W. Sługocki
Konkurs jest zamykany 26 maja i projekt z Żagania o uporządkowaniu gospodarki
ściekowej o wartości około 24 min. euro będzie dostarczony na czas.
Radny H. Sienkiewicz
A gdyby coś nie wyszło czy to będzie następna porażka?
Zastępca Burmistrza W. Sługocki
Projekt mógłby być odrzucony gdyby było 65% braków, ale projekt proceduralne jest przygotowany bardzo dobrze.
Radny M. Zapotoczny
Uważam, że powinniśmy podjąć tą uchwałę jak najprędzej.
Radni nie mieli więcej pytań i uwag.
d)w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania. (XXV/50/2008), (zaŁ nr 7).
Radny A. Pauszek
Dlaczego w projekcie uchwały pisze się , że to miasto ma zapłacić wniesione składki członkom spółki?

- 6 -
Burmistrz Miasta S. Kowal
Zgodnie z § 1 pkt 2 podjętej uchwały Nr XX/119/2007 Rady Miasta upoważniającej Burmistrza Miasta do podjęcia działań zmierzających do likwidacji Spółki Wodno-Ściekowej „Bóbr" zachodzi konieczność podjęcia stosownej uchwały w sprawie ewentualnej zapłaty pozostałym członkom Spółki rekompensat stosownie do wysokości wniesionych przez nich składek na budowę oczyszczalni. Rekompensata pozostałym członkom zostanie wypłacona przez likwidatora ze środków Spółki. W zawiązku , z tym że miasto przejmie po likwidacji całe mienie Spółki, pozostali członkowie chcą mieć gwarancję , że ich interesy też zostaną zabezpieczone.
Prezes M. Biały
Spółka ma zabezpieczone pewne środki, ta uchwała to jest po to , gdyby tych środków zabrakło. Zwrot wniesionych składek szacuje się na kwotę 1.706.237 zł. z tego dla:
WAM Oddział Rejonowy w Zielonej Górze - 1.234.773 zł,
PKP Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu - 470.464 zł
PHU Adam sp. z.o.o Żagań. - 1.000 zł.
Radny E. Chodań
Z tego co wiem to PKP, które jest udziałowcem sprzeciwia się likwidacji. Majątek spółki „ Bóbr" już kiedyś wynosił 33 miliony, a teraz PKP ma dostać 470 tys. zł podobno PKP będzie żądało zwrotu w kwocie. 7-10 mln. zł.. Zdaniem radnego miasto nie ma prawa za bardzo „ mieszać „ w tej spółce ponieważ nie jest ona w całości własnością miasta. Chyba jest na to za wcześnie, powinno się najpierw sprawę przedyskutować na posiedzeniu Komisji Gospodarki Miejskiej.
Radny H. Sienkiewicz
Zabiegi o budowę kanalizacji trwały bardzo długo, efekt jest taki, że albo się uda, albo nie. Rada powinna zdecydować się na to, bo albo wejdziemy do jakiego projektu, albo utracimy szansę na dodatkowe pieniądze. Nigdy z nikąd takich pieniędzy nie dostaniemy, bo jak wiemy w Województwie Lubuskim tylko Nowa Sól dostała jakieś środki z Unii Europejskiej.
Radny E. Chodań
Ale dlaczego nie możemy poczekać?
Radny H. Sienkiewicz
Na co mamy czekać, to jest zaciągnięcie zobowiązania na ewentualną spłatę udziałowców, ale jak prezes M. Biały powiedział Spółka może to pokryć ze środków własnych.

- 7 -

Zastępca Burmistrza Miasta W. Sługocki
Jurto jest walne zgromadzenie Spółki. Jeżeli zlikwidujemy spółkę „Bóbr" co jest warunkiem ,to znaczy , że podejmujemy walkę o unijne pieniądze , jeżeli jej nie zlikwidujemy , to znaczy , że walki nie podejmujemy.
Radny H. Sienkiewicz
Powiedział, aby zakończyć dyskusję, dana jest szansa dla miasta i musi być
wykorzystana.
Radny S. Dziura
Nie ma co zwlekać i nad czym się zastanawiać , tylko trzeba przegłosować projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za - 15 , przeciw - 0 , wstrzymało się - 1.
4. ZAMKNIĘCIE SESJI.
Przewodniczący Rady poinformował, że porządek nadzwyczajnej sesji został zrealizowany ,w związku z tym ogłasza zakończenie sesji. Sesję zamknięto o godzinie 12:45. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:
Janina Kaczor


Przewodniczący
Rady Miasta Żagań
Zdzisław Mirski

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Kaczor
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-06-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Kaczor
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-06-23 09:23:23
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-06-23 09:27:59
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-06-23 09:27:59
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2087 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony