ˆ

Protokoły 2010

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR II / 2010 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ z dnia 14 grudnia 2010

Informacja ogłoszona dnia 2011-01-09 16:28:12 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu


PROTOKÓŁ NR II / 2010
RADY MIASTA ŻAGAŃ
z dnia 14 grudnia 2010 r.

1.OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE PRAWOMOCNOŚCI OBRAD.
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka o godz.10:00.
Przewodniczący stwierdził, że zgodnie z lista obecności w obradach uczestniczy 21 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał
i decyzji. Przewodniczący powitał radnych oraz zaproszonych gości ( lista radnych oraz zaproszonych gości w załączeniu do protokołu, jako załącznik nr 1 i nr 2).
Obrady odbywały się w Sali Kurlandzkiej Żagańskiego Pałacu Kultury.
O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie.
Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.

2.PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Zaproponowany porządek obrad stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu sesji.
Przewodniczący Rady D. Marchewka zgodnie z art.20 ust.5 ustawy
o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. zaproponował wprowadzenie czterech projektów uchwał, jako :
pkt 2 d – w sprawie stwierdzenia nawiązania stosunku pracy i ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Żagań.
pkt 2 e – w sprawie przyznania dodatku specjalnego Burmistrzowi Miasta Żagań.
pkt 2 f – w sprawie ustalenia stawek zwrotu kosztów podróży służbowej radnego Rady Miasta Żagań.
pkt 2 g –w sprawie upoważnienia wiceprzewodniczących Rady Miasta Żagań.
Brak uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie w/w projektów uchwał do porządku obrad.
Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie
Przewodniczący Rady D. Marchewka poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad wraz z wprowadzoną poprawką .
Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie



- 2 –

3. PRZYJĘCIE PROTOKOŁU Z POPRZEDNIEJ SESJI.
Protokół sesji był wyłożony w Biurze Rady Miasta do wglądu.
Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek, w związku z tym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Głosowanie : Za – 21 - jednogłośnie

4. WRĘCZENIE ZAŚWIADCZENIA O WYBORZE NA BURMISTRZA MIASTA PRZEZ PRZEWODNICZĄCĄ MIEJSKIEJ KOMISJI WYBORCZEJ.
Pani Franciszka Teoludzka Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej
wręczyła Burmistrzowi Miasta Sławomirowi Kowalowi zaświadczenie o treści,
„stosownie do art.22 ustawy z dnia 20 czerwca 2002 r . o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta (Dz. U. z 2003 r nr 113, poz.984 z późn. zm) Miejska Komisja Wyborcza w Żaganiu stwierdza, że w wyborach ,
które odbyły się w dniu 5 grudnia 2010 r Pan Sławomir Kowal wybrany został Burmistrzem Miasta Żagań”.

5.ŚLUBOWANIE BURMISTRZA MIASTA.
Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka poprosił Burmistrza Pana Sławomira Kowala o złożenie ślubowania.
Tekst ślubowania Przewodniczący Rady Miasta odczytywał z ustawy
o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r ( tekst jednolity; Dz. U. z 2001 r Nr 142, poz.1591, zmiany: Dz. U. z 2002, Nr.23, poz.220,Nr 62, poz.558, Nr 113,poz.984), a Burmistrz Sławomir Kowal powtarzał za nim słowa ślubowania.
Po złożeniu ślubowania przez Burmistrza Sławomira Kowala odegrano hymn państwowy.
Po ślubowaniu Burmistrz Miasta Sławomir Kowal odczytał tekst swojego wystąpienia dotyczący aktualnych i przyszłych spraw Żagania.

6.PODJĘCIE UCHWAL W SPRAWACH :
a) powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Żagań.
(II/3/2010), (zał. nr 4)
Przewodniczący Rady powiadomił o zawiązaniu się Klubów Radnych
1)”Klub Radnych Lewicy”
2)”Klub Praworządność”
3)”Klub Platformy Obywatelskiej”
4)”Klub Nasze Miasto – Nasz Powiat”
5)”Klub Nasze Miasto”


- 3 –
Kluby radnych zgłosiły swoje kandydatury radnych do Komisji Rewizyjnej
1)radny D. Kudła zgłosił kandydaturę radnego A. Łukasiewicza
- radny wyraził zgodę
2) Radny Z. Opala zgłosił kandydaturę radnego T. Wołoszyna
- radny wyraził zgodę
3)radny C. Maszlong zgłosił kandydaturę radnej K. Hucał
- radna wyraziła zgodę
4)radny S. Piniuta zgłosił kandydaturę radnej K. Jankowskiej
- radna wyraziła zgodę
5)radny H. Sienkiewicz zgłosił kandydaturę radnego Z. Białkowskiego
- radny wyraził zgodę
6)radny H. Sienkiewicz zgłosił kandydaturę radnej H. Szyposz
- radna wyraził zgodę
Przewodniczący Rady poprosił radcę prawnego M. Wrońską o wyjaśnienie sposobu głosowania . Maria Wrońska powiedziała , że
w przypadku w/w głosowania obowiązuje tryb jawny oraz skład
Rewizyjnej Komisji obowiązuje pięcioosobowy, więc z podanych kandydatur należy wybrać 5 osób , które zdobędą największą ilość głosów.
Pytań nie było, wobec tego Przewodniczący Rady przystąpił do przeprowadzenia głosowania na poszczególnych kandydatów.
Głosowanie : na kandydaturę radnego Andrzeja Łukasiewicza
Za – 9 , przeciw -9, wstrzymało się – 3
na kandydaturę radnego Tadeusz Wołoszyna
Za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 5
na kandydaturę radnej Krystyna Hucał
Za – 15, przeciw – 0, wstrzymało się - 6
na kandydaturę radnej Krystyny Jankowskiej
Za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 4
na kandydaturę radnego Zbigniewa Białkowskiego
Za – 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 9
na kandydaturę radnej Haliny Szyposz
Za – 12, przeciw – 0 , wstrzymało się – 9
Przewodniczący Rady ogłosił 5 minutową przerwę na to, aby ze swojego składu
Komisja Rewizyjna wybrała przewodniczącego i zastępcę przewodniczącego.
Po przerwie Przewodniczący Rady odczytał skład komisji Rewizyjnej wraz
z podanym przez Komisje wybranym przewodniczącym komisji i zastępcą .



- 4 –
Przewodniczący Rady odczytał skład Komisji Rewizyjnej wraz z wybranym przewodniczącym i zastępcą przewodniczącego i tak:
1)Krystyna Jankowska – przewodnicząca Komisji
2)Krystyna Hucał – zastępca przewodniczącego
3) Halina Szyposz – członek komisji
4)Zbigniew Białkowski – członek komisji
5)Tadeusz Wołoszyn – członek komisji
oraz poddał pod głosowanie przyjęcie uchwały wraz z wymienionym składem komisji Rewizyjnej.
Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

b) w sprawie powołania komisji stałych Rady Miasta Żagań.
(II/4/2010), (zał. nr 5).
Radny S. Piniuta
Złożył wniosek, aby komisje stałe liczyły po 7 osób w celu polepszenia pracy komisji i o bardziej mobilne działanie Rady.

Radny D. Kudła
powiedział, że jest to ograniczanie praw radnego, to jest zaprzeczenie demokracji. Każdy ma prawo zasiadać w każdej komisji, wprowadzenie limitu jest niezgodne ze statutem miasta.

Radny S. Dziura
powiedział, że uważa wniosek za bezpodstawny, bo ogranicza swobodę radnych, aby mogli należeć do ilu komisji chcą.

Przewodniczący Rady
poprosił Radce prawnego M. Wrońską o opinię w tej sprawie.

Radca Prawny M. Wrońska
wyjaśniła, że statut nie ogranicza liczby radnych w komisjach. radni mogą jednak przegłosować, że ich liczba wyniesie maksymalnie 7 osób.
Padł wniosek , więc należy go przegłosować.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego S. Piniuty.
Głosowanie : Za – 12, przeciw – 9, wstrzymało się – 0.
wniosek radnego
S.Piniuty przeszedł

- 5 -
Radny D. Kudła
To ogranicza pracę radnym.

Radca M. Wrońska
Statut nie ogranicza składu Rady, ale Rada decyduje.

Radny H. Sienkiewicz
Wypowiedź pani radczyni M. Wrońskiej jest jasna ,ale zgłaszam wniosek formalny ,aby wyłożyć kartki z wypisanymi nazwami komisji Rady i niech radni
wpisują się do jakich komisji chcą należeć.

Radny D. Kudła
Ogranicza się prace radnego do pracy w komisji Rady.

Radny S. Dziura
Wniosek radnego S. Piniuty jest taki , że radny może pracować w jednej komisji, a jak chce pracować np. w trzech ?

Radny H. Sienkiewicz
Proszę o przegłosowanie mojego wniosku formalnego, aby wpisać się na kartkach do jakich komisji radni chcą należeć.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego
H. Sienkiewicza.
Głosowanie : Za – 12, przeciw – 4, wstrzymało się – 5.

Przewodniczący Rady ogłosił przerwę na wpisywanie się radnych do jakich komisji Rady chcą należeć.
Przerwa 12:10 – 12:25.
Wyłożono kartki z nazwami Komisji Rady i radni wpisywali się do wybranych przez siebie komisji Rady.
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum -21.
Przewodniczący Rady odczytał składy Komisji Rady oraz zaproponował zgodnie ze Statutem Miasta i Regulaminem Rady, aby członkowie Komisji wybrali spośród swojego grona przewodniczącego komisji i zastępcę przewodniczącego. ( w załączeniu do niniejszego protokołu, zał. nr 5a).



- 6 –
Komisja Gospodarki Miejskiej
1)Szyposz Halina – przewodnicząca komisji
2)Łoś Piotr - zastepca przewodniczącego
3)Sienkiewicz Henryk – członek komisji
4)Ramza Mirosław – członek komisji
5)Opala Zdzisław – członek komisji
6)Piniuta Stanisław – członek komisji

Komisja Budżetu i Finansów
1)Sienkiewicz Henryk – przewodniczący komisji
2)Adamczyk – Bryszewska Ewa – zastępca przewodniczącego
3)Goliczko Rafał – członek komisji
4)Kucab Stanisław – członek komisji
5)Białkowski Zbigniew – członek komisji

Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury.
1)Białkowski Zbigniew – przewodniczący komisji
2)Goliczko Rafał – przewodniczący komisji
3)Szyposz Halina – członek komisji
4)Jankowska Krystyna – członek komisji
5)Piniuta Stanisław – członek komisji

Komisja Praworządności, Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego
1)Kucab Stanisław- przewodniczący komisji
2)Marchewka Krystian – zastępca przewodniczącego
3)Łoś Piotr – członek komisji
4)Ramza Mirosław- członek komisji
5)Adamczyk-Bryszewska Ewa – członek komisji
Obrady sesji opuścił
radny A. Budziłło
kworum- 20
Radny D. Kudła
zgłosił wniosek o powołanie komisji etyki.

Radny H. Sienkiewicz
chciałbym znać zasady działania ,czy istnieje regulamin takiej komisji i czemu ona miałaby służyć.



- 7 -

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego D. Kudły.
Głosowanie : Za – 8, przeciw – 11, wstrzymało się -1
wniosek nie przeszedł


Radny H. Łukasiewicz
zwrócił się do Burmistrza Miasta , aby o zaistniałej sytuacji powiadomił Wojewodę, czy ograniczenie liczby radnych w komisjach jest zgodne z prawem.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie uchwały w sprawie powołania stałych Komisji Rady Miasta Żagań.
Głosowanie : Za – 14, przeciw – 7, wstrzymało się - 0.

Radny H. Sienkiewicz
powiedział, że jeżeli zaproponował wyłożenie list z nazwami komisji Rady
i aby każdy z radnych zapisywał się do jakiej i ilu komisji chce i wpisało się tylu radnych chętnych do pracy w komisjach ilu się wpisało , to nie rozumie po co
i dlaczego to pismo i czemu ma to służyć. I proponuje zamknąć dyskusje na ten temat.
Więcej uwag nie było.

c) w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2010 rok Gminy Żagań o statusie miejskim.
(II/5/2010), (zał. nr 6)
Skarbnik Miasta T. Łapczyńska szczegółowo omówiła projekt uchwały.
Pytań ani uwag nie było.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

Przerwa 12:50 – 13:00
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum 21.






- 8 -
d) w sprawie stwierdzenia nawiązania stosunku pracy i ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Żagań.
(II/6/2010), (zał. nr 7).
Przewodniczący Rady
zaproponował, stawki uzgodnione przez radnych przed sesją na tym samym poziomie , co w poprzedniej kadencji czyli;
-wynagrodzenie zasadnicze w wysokości – 5.500 zł
-dodatek funkcyjny – 1.900 zł
a dodatek funkcyjny w wysokości 37%.

Radny A. Łukasiewicz
zaproponował, aby wszystkie trzy składniki podnieść do maksymalnej wysokości tj. 6.000 zł, 2.100 zł i dodatek funkcyjny do wysokości 40% , argumentując to tym , że wciągu 4 ubiegłych lat burmistrz nie dostał podwyżki, a swoją pracą na rzecz miasta pokazał , że mu się ona należy.

Radny D. Kudła
poparł propozycję radnego A. Łukasiewicza.

Radny H. Sienkiewicz
powiedział, że jeśli burmistrz wykaże, że wywiązuje się z przedwyborczych postulatów i pracuje na rzecz miasta, to sam wystąpi o podwyżkę.
Jeżeli radni z ugrupowania Nasze Miasto uważają , że burmistrzowi należy się podwyżka to mogli dać podwyżkę jeszcze w poprzedniej kadencji.

Więcej uwag brak.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego A. Łukasiewicza
czyli stawkę 6.000 zł wynagrodzenie zasadnicze i 2.100 zł dodatek funkcyjny.
Głosowanie : Za – 9, przeciw – 9, wstrzymało się – 3.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie stawki zaproponowane przez radnych, czyli 5.500 zł wynagrodzenie zasadnicze i 1.900 zł dodatek funkcyjny.
Głosowanie : Za – 12, przeciw – 8 , wstrzymało się – 1

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały .
Glosowanie : Za – 12, przeciw – 8 , wstrzymało się – 1.


- 9 –
e) w sprawie przyznania dodatku specjalnego Burmistrzowi Miasta Żagań.
(II/7/2010), (zał. nr 8).
Przewodniczący Rady zaproponował dodatek specjalny w wysokości 37%.

Radny A. Łukasiewicz
zaproponował dodatek specjalny w wysokości 40%.

Radny H. Sienkiewicz
zapytał burmistrza miasta jak długo zamierza sprawować sam funkcję i czy przyjmie zastępcę burmistrza, bo radni powinni wiedzieć przed przyznaniem dodatku funkcyjnego.

Burmistrz Miasta odpowiedział, że przyjmie zastępcę burmistrza , ale na razie nie może powiedzieć kto to będzie.

Przewodniczący Rady poddał pod glosowanie wniosek najdalej idący czyli 40%.
Głosowanie : Za – 9, przeciw – 8, wstrzymało się – 4.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie w/w uchwały.
Głosowanie : Za -12, przeciw – 0, wstrzymało się – 9.

f) w sprawie ustalenia stawek zwrotu kosztów podróży służbowej radnego Rady Miasta Żagań.
(II/8/2010),(zał. nr 9).
Projekt uchwały omówiła Skarbnik Miasta T. Łapczyńska.
Brak pytań i uwag.
Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

g)w sprawie upoważnienia wiceprzewodniczących Rady Miasta Żagań.
(II/9/2010), (zał. nr 10).
Projekt uchwały omówiła skarbnik Miasta T. Łapczyńska.
Brak pytań i uwag.
Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie.





- 10 –

7. INTERPELACJE, WNIOSKI I ZAPYTANIA.
Interpelacji brak.

8. ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE.
Odpowiedzi nie było.

9. SPRAWY ORGANIZACYJNE.
Burmistrz Miasta S. Kowal poinformował o wigilii dla mieszkańców miasta na Placu Klasztornym w dniu 19 grudnia 2010 r. o godzinie 13:30.
W niedzielę mecz piłki ręcznej Polska - Rumunia.
W piątek burmistrz chciałby spotkać się z szefami Klubów radnych oraz prezydium rady o godzinie 13:00 w sprawie budżetu w Urzędzie Miasta
sala nr 13.
Przewodniczący Rady poinformował o szkoleniu Urzędu Skarbowego w pałacyku na J. Pawła o godz. 10:oo w sprawie wypełniania oświadczeń majątkowych radnych.
Przewodniczący Rady przypomniał radnym o składaniu oświadczeń majątkowych do dnia 30 grudnia 2010 r. oraz o przyniesieniu zdjęć do Biura Rady Miasta w celu wyrobienia legitymacji radnego.

10. ZAMKNIĘCIE SESJI.
Przewodniczący Rady poinformował, że porządek obrad został zrealizowany
w związku z tym ogłasza zakończenie sesji.
Sesję zamknięto o godzinie 15:30.
Na tym protokół zakończono.

Protokołowała :
Janina Kaczor

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Kaczor
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-01-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Kaczor
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-01-09 16:27:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-01-09 16:28:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-01-09 16:28:12
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1817 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony