ˆ

Protokoły 2011

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR VII/2011 RADY MIASTA ŻAGAŃ z dnia 28 kwietnia 2011 r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-06-01 12:52:27 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ NR VII/2011
Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ
Z DNIA 28 KWIETNIA 2011R.


1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE PRAWOMOCNOŚCI OBRAD

Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka o godz. 11.00. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 19 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
Przewodniczący powitał radnych oraz zgromadzonych gości (lista radnych oraz gości stanowi załączniki nr 1 i nr 2 do niniejszego protokołu).
Obrady odbywały się w Sali Konferencyjnej Pałacyku przy ul. Jana Pawła II nr 15. O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie, projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.

Nieobecni:
1) C. Maszlong – nieobecność usprawiedliwiona
2) M. Świątek – odbiera medal/uroczyste wyróżnienie

2. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD

Zaproponowany porządek obrad stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Brak pytań i uwag odnośnie porządku. Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad.
Głosowanie: Za – 19 - jednogłośnie.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Protokół z sesji był wyłożony w BRM do wglądu. Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek, w związku z tym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Głosowanie: Za – 19 - jednogłośnie.

4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z działalności między sesjami.

Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta (zał. nr 4) do niniejszego protokołu.
Radny Budziłło zapytał o pozycję z dnia 19 kwietnia dotyczącą spotkania Burmistrza w Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. co zostało omówione i czym to spotkanie się zamknęło. Odpowiedz przełożono do punktu interpelacje. Więcej uwag ani pytań nie było. Rada przyjęła sprawozdanie.

5. Informacja z pracy Komisji Rady.

Przewodniczący odczytali protokoły z posiedzeń Komisji. Protokoły z Komisji są do wglądu w Biurze Rady.
- Komisja Budżetu i Finansów –negatywna opinia tylko odnośnie 100 tys. przekazania środków na promocję obiektu Arena w zapisach dot. zwiększenia kapitału spółki Pałac Książęcy.
- Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury – zgłosiła zapytanie w związku z wątpliwościami dot. wyceny nieruchomości przy ulicy Kościuszki przeznaczonej do sprzedaży (odpowiedz przy podejmowaniu uchwały – pkt. 8.1).
- Komisja Gospodarki Miejskiej – sprawy sesji
- Komisja Rewizyjna – pytanie dot. wyceny nieruchomości przy ulicy Kościuszki przeznaczonej do sprzedaży (odpowiedz przy podejmowaniu uchwały – pkt. 8.1) oraz wzrostu wartości gruntu dla Nadleśnictwa Lipinki.
Odpowiedzi udzieliła Pani Skarbnik – kwota dotyczy opłaty za przedwczesny wyrąb lasu oraz za wyłączenie gruntu w związku z budową zjazdu z ronda.
- Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – sprawy sesji

6. Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady.

Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta (zał. nr 5) do niniejszego protokołu. Uwag ani pytań nie było. Rada przyjęła sprawozdanie.

7. Efekty funkcjonowania placówek kultury w roku 2010.

Na sesję przybył radny Marian Świątek.
Na sesji przedstawiono efekty funkcjonowania placówek kultury w roku 2010. Prezentacje omawiające dorobek roku 2010 przedstawiły osoby zarządzające instytucjami kultury. Pani Magdalena Śliwa Pełnomocnik Burmistrza Miasta Żagań do Zarządzania Miejską Biblioteką Publiczną przedstawiła funkcjonowanie Miejskiej Biblioteki Publicznej. Następnie działalność Centrum Kultury omówiła Pani Dyrektor Anna Mrowińska. Prezentację zamykającą, przedstawiającą funkcjonowanie Muzeum Obozów Jenieckich przedstawił Dyrektor Jacek Jakubiak.
Pytań do przedstawicieli żagańskich placówek kultury nie było.

Przewodniczący Rady Miasta (12:30) ogłosił 10 minutową przerwę.
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum – 19 radnych. W przerwie obrady opuścił radny Marian Świątek.

8. PODJĘCIE UCHWAŁ W SPRAWACH:

8.1 - wyrażenia zgody na udzielenia bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim.

(VII/42/2011), (zał. nr 6)
Opinie komisji rady pozytywne.

Radna K. Jankowska
Pytanie o powód w dużej różnicy w cenie za metr kwadratowy.

Radca Prawny M. Wrońska
Cena nieruchomości wynika z operatu szacunkowego wykonanego przez rzeczoznawcę majątkowego, to jest minimum, poniżej którego nieruchomość nie jest sprzedawana.

Radny A. Budziłło
Doprecyzował informację, dotycząca nieruchomości, jej położenia oraz stanu.


Burmistrz Miasta
Cena została ustalona na poziomie nie mniejszym niż ten ustalony przez rzeczoznawcę. Państwo wyrażając swoją opinię podważacie jego kompetencje. Możecie za miesiąc zlecić kontr wycenę. Przyjęliśmy zasadę, że poniżej wyceny nie sprzedajemy, nie wolno.

Radny Z.Białkowski
Po wysłuchaniu wyjaśnień zgadzamy się.

Brak dalszych pytań.

Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie: Za – 19 - jednogłośnie.

8.2 - zmiany Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Żaganiu.
(VII/43/2011), (zał. nr 7)

Opinie komisji rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie: Za – 19 - jednogłośnie.

8.3 - zmieniająca uchwałę nr VI/39/2011 Rady Miasta Żagań z dnia 31 marca 2011r. w sprawie ustalenia wysokości diet Radnym Rady Miasta Żagań.
(VII/44/2011), (zał. nr 8)

Opinie komisji rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie: Za – 18, wstrzymało się - 0, przeciw - 1.

8.4 - zmiany uchwały budżetowej na 2011 rok Gminy Żagań o statusie miejskim.
(VII/45/2011), (zał. nr 9)

Opinie komisji rady pozytywne.
Pani Skarbnik T. Łapczyńska przedstawiła wprowadzane poprawki do uchwały budżetowej.

Radny Z. Białkowski
Czy miasto musi ponosić całe koszty związane z zakupem tablicy świetlnej, czy kosztami nie lepiej obciążyć sponsorów lub udziałowców spółki?

Skarbnik T. Łapczyńska
Jedynym właścicielem spółki Pałac Książęcy jest miasto Żagań.

Radny H. Sienkiewicz
Pyta Burmistrza o zamysły marketingowe miasta na przyszłość, jakie planowane są wydatki w przyszłości. Ile miasto chce przeznaczyć w różnych formach na marketing i reklamę?


Burmistrz Miasta
Pan jako Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów powinien znać politykę promocyjną miasta oraz budżet, jest tam pozycja, wypisane tam są zadania promocyjne. Innych działań niż zapisane w budżecie nie przewiduję, tam zawarte są wszystkie działania miasta. Tablicę świetlną kupuje właściciel, najpierw trzeba zainwestować, a później będzie można czerpać pożytki. Co do 100 tys, to od stycznia toczyły się spotkania z przedstawicielami sportu i zostało ustalone, że najlepszą formą promocji Areny jest promocja poprzez sport. Ten obiekt ma na siebie pracować, trzeba go pokazywać, aby sprzedać jego ofertę – po ok. 6-8 latach po oddaniu w użytkowanie wg montaży finansowych zacznie on na siebie zarabiać. Miasto dofinansowuje swoje spółki w cenach netto. Burmistrz wskazał umiejscowienie telebimu.

Radny S. Piniuta
Sumując całokształt wydatków jest to 400 tys. zł. Mieliśmy problemy z oświatą, szukamy oszczędności w oświacie, a teraz nieplanowane wcześniej pieniądze, wrzuca się bez przygotowania w mające pokryć tego typu koszty.

Burmistrz Miasta
Nikt nie szuka oszczędności w oświacie, przedstawiliśmy problem nadetatyzacji w oświacie. Szukamy w tym zakresie racjonalnego wydawania pieniędzy. Arena jest jedynym takim obiektem w województwie, a kosztuje nas małe pieniądze. Chcemy żeby obiekt żył, dlatego musimy pokazywać go na zewnątrz.
W nawiązaniu do pytania dot. spotkania w Kuratorium Oświaty, Kurator otrzymał materiały z warsztatów i zgadza się w zupełności z naszą analizą.

Radny M. Ramza
Przez ostatnie 5 m-cy wiedzieliśmy ze będą wydatki związane z nowymi obiektami i promocją, każdy się z tym liczył. Musimy ją wspomóc, aby były efekty w kolejnych latach, bo jeżeli zaprzestaniemy to tak jakbyśmy cofnęli się do tylu.

Radny D. Kudła
Podtrzymuję zdanie wiceprzewodniczącego Ramzy, w poprzedniej kadencji powiedzieliśmy, że budujemy obiekt, to dzisiaj na obecnym etapie nie możemy jego zamknąć, mówiąc że nie będziemy jego promowali ani doposażali. Takich obiektów w Polsce powstaje coraz więcej, wiec musimy być wyposażeni w sposób perfekcyjny, aby ściągnąć tu najlepszych sportowców. Oni przyjeżdżają tu m.in. dlatego, że mamy odpowiednie ku temu warunki.

Brak dalszych pytań.

Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za – 19 - jednogłośnie.

9. Interpelacje, wnioski i zapytania

Radny M. Ramza
Przekazuje interpelacje na piśmie podpisaną przez prezydium rady i szefów wszystkich klubów działających w ramach Rady Miasta. Radny odczytał interpelację dot. udziału 2 członków Rady Miasta w konkursach na kierowników jednostek podległych (zał. nr 10).

Radny Opala
Fontanna na placu Słowiańskim, idzie majówka, kiedy ona ruszy?

Burmistrz Miasta
Jak będzie lato i będzie ciepło.

Radny A. Budziłło
Zadał trzy pytania:
1) dot. modernizacji ulicy Konopnickiej, kiedy będą obrobione studzienki odpływowe.
2) kiedy zostaną załatane dziury na ulicach naszego miasta, tzn. drogi nasze, nie powiatowe.
3) czy jest możliwość skasowania wybrzuszeń kostki na ul. Żarskiej, koleiny zrobione przez ciężkie samochody – przekazane na piśmie (zał. nr 11).

Radny Z. Białkowski
Co robimy w zakresie oświaty w najbliższym roku, najbliższym czasie, co państwo planują kiedy będziemy mogli porozmawiać i skonfrontować nasze punkty widzenia.

Radny H. Sienkiewicz
Odczytał, a następnie przekazał interpelację dot. załatania dziur na skrzyżowaniu ulic Żelaznej i Szkolnej (zał. nr 12).

Radny S. Dziura
Wyraził opinię dot. uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet, na którą głosował „przeciw”, stwierdził że w uchwale jest błąd – jest ona niezgodna z rozporządzeniem dot. samorządów.
Pytanie do Przewodniczącego Rady dlaczego dyrektorzy instytucji kultury nie otrzymali informacji, czy nas satysfakcjonuje to co przedstawili, czy mamy jakieś inspiracje na przyszłość. Mam prośbę aby następne tematy dot. kultury, gospodarki, itp. miały formę debaty, aby radni mogli się wypowiedzieć na temat uzyskanych informacji.

Skarbnik T. Łapczyńska
Odnośnie diet funkcjonują dwa ograniczenia. Jedno z rozporządzenia mówiącego o kwocie bazowej, czyli wynagrodzeniu pracowników zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach w państwowej strefie budżetowej, uchwalonej w budżecie państwa na dany rok. Drugi ogranicznik mówi, że diety radnych w gminach o liczbie mieszkańców od 15 tyś do 100 tyś nie mogą przekraczać 75% z 1,5 krotności kwoty bazowej.

Radny Z. Białkowski
W nawiązaniu do wypowiedzi Radnego S. Dziury dot. efektów funkcjonowania placówek kultury w roku 2010. Sprawozdania referujących były zamieszczone w teczkach komisji – każdy mógł się zapoznać. Komisja wysoko oceniła działalność placówek podległych Panu Burmistrzowi. Każdy mógł zadać pytanie, a żadne pytanie nie padło.

Radny S. Dziura
Przyjął wyjaśnienia Pani Skarbnik. W odpowiedzi Radnemu Z. Białkowskiemu powiedział, że nie było możliwości zadawania pytań dot. materiałów prezentowanych przez dyrektorów, ponieważ Przewodniczący ogłosił przerwę.

10. Odpowiedzi na interpelacje.

Burmistrz Miasta podziękował za uznanie pracy dyrektorów jednostek kultury za dobrą, co oznacza akceptację zmian organizacyjnych które zaszły w tej dziedzinie.

Fontanna będzie uruchomiona jak będzie ciepło.

Ulica M.Konopnickiej jest zgłoszona do wykonawcy i inwestora, inwestorem jest powiat żagański. Dziury są łatane zgodnie z harmonogramem, było nawet spotkanie radnych z Panem Prezesem MPOiRD A. Katarzyńcem w tej sprawie.

Co do oświaty, były warsztaty, daliśmy materiały, pracowaliśmy razem, wypisaliśmy uwagi co możemy zrobić, wydział nad tym pracuje. Politykę i kierunki rozwoju miasta kształtuje Rada. Nie otrzymałem od Państwa, od komisji oświaty innych sugestii oprócz tych, które tu sobie wypisaliśmy. Jeżeli innych nie ma, to pracujemy nad tymi które są. Konsultujemy się z Kuratorium, w odpowiednim terminie otrzymacie właściwe uchwały. Likwidacji szkół nie będzie. Będzie to co będzie akceptowalne przez Nas, Kuratorium i Radę. Zaczniemy od zmian obwodów.

Odpowiedziałem na wszystkie interpelacje.
Przychylam się, może być dwóch członków w konkursach na kierowników.

Zapraszamy wszystkich na majówkę. Drugiego maja zapraszam na Święto Flagi.

Do końca maja oczekuję Państwa propozycji jeżeli są takowe do ujęcia w budżecie na rok 2012.

11. Sprawy organizacyjne.

Radny H. Sienkiewicz
W przypadku warsztatów czy debaty materiały powinny być dane wcześniej, a nie w dniu spotkania. Oczekuje się od Nas propozycji rozwiązań bez konsultowania z kierownikami jednostek, a należy dobrze znać ich opinie. Dlatego początkiem rozpoczęcia debaty powinno być wcześniejsze otrzymanie materiałów przekazanych przed podjęciem uchwały.

Burmistrz Miasta
Materiał dany na warsztatach ma Pan od miesiąca, miał Pan czas na analizę i zapytania, jeżeli ma Pan sugestie to na nie czekamy. Kierownicy jednostek spotykają się ze mną i służą burmistrzowi jako mechanizm do wykonywania poleceń i polityki miasta, którą Państwo kształtują ze mną. To my mówimy co należy zrobić, i wyznaczamy do tego odpowiednie osoby, nie dyrektorzy.

12. Zamknięcie sesji.
Przewodniczący Rady Miasta poinformował, że porządek obrad został zrealizowany, w związku z tym ogłasza zakończenie sesji.
Sesję zamknięto o godzinie 14:00 .
Na tym protokół zakończono.

Protokołował
Krzysztof Bortnowski

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dariusz Nowak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-06-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dariusz Nowak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-06-01 12:51:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-06-01 12:52:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-06-01 12:52:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2120 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony