ˆ

Protokoły 2011

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR IX/2011 RADY MIASTA ŻAGAŃ z dnia 30 czerwca 2011 r.

Informacja ogłoszona dnia 2011-08-18 13:31:19 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ NR IX/2011
RADY MIASTA ŻAGAŃ
z dnia 30 czerwca 2011 r.

1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE PRAWOMOCNOŚCI OBRAD.
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Żagań Daniel Marchewka o godzinie 10:00.
Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 19 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji. Przewodniczący powitał radnych oraz zaproszonych gości (lista radnych oraz zaproszonych gości stanowi zał. nr 1 i nr 2). Obrady odbywały się w sali konferencyjnej w „Pałacyku” przy ul. J. Pawła II 15 w Żaganiu.
O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie. Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.
Następnie Przewodniczący Rady i Burmistrz Miasta podziękowali siostrze Krystianie ze Zgromadzenia Sióstr Adoratorek Krwi Chrystusa za wieloletnią pracę na rzecz społeczności lokalnej. Siostra kończy posługę w Żaganiu i została przeniesiona do Bolesławca, siostra Krystiana jest laureatką zaszczytnego tytułu Żaganianin Roku 2006. Została uhonorowana przez kapitułę za działalność na rzecz najbiedniejszych i stworzenie od podstaw jadłodajni im. św. Marii De Mattias przy pl. Klasztornym. Oprócz siostry z miastem żegna się ksiądz proboszcz Józef Dratwa z Parafii Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny, który odchodzi na emeryturę. Również jemu podziękowania złożyli Burmistrz i Przewodniczący Rady. Nieobecni usprawiedliwieni:
1) D. Kudła
2) T. Wołoszyn

2. WRĘCZENIE HONOROWEGO TYTUŁU „AMBASADORA MIASTA ŻAGAŃ" PANU PROF. DR HAB. PAULOWI DIETEROWI KLUGE.
Przewodniczący Rady D. Marchewka i Burmistrz Miasta S. Kowal wręczyli tytuł honorowego „Ambasadora Miasta Żagania" prof. dr hab. Paulowi Dieterowi Kluge. Przewodniczący Rady przedstawił krótką charakterystykę postaci pana Kluge.
Pan Paul Dieter Kluge urodził się w Żaganiu w czerwcu 1941 r. przy ul Rynek 29, dzisiejsza siedziba restauracji KEPLER, gdzie zamieszkiwał wraz z matką i dziadkami do lutego 1945 r.
dalej przebywał wraz z rodziną w Iłowej i Forst. Po ukończeniu studiów i ślubie z żoną Ewą przeniósł się do Berlina i tam zamieszkuje do dziś.
Do Żagania wrócił po raz pierwszy w roku 1975 , a od 1999 przebywa często i obserwuje jak miasto pięknieje. Wówczas postanawia choćby częściowo do niego wrócić i wspomóc swoimi działaniami. Jest członkiem Niemieckiej Akademii Ekonomicznej w Berlinie , wykłada w Berlinie, Zielonej Górze, Wrocławiu i Gorzowie.
Na Uniwersytecie Zielonogórskim jest członkiem Rady Wydziału Ekonomii i Zarządzania oraz Kierownikiem Zakładu Controllingu i Informatyki Ekonomicznej.
Posiada medal „Zasłużony dla Miasta Żagania" przyznany w roku 2003 uchwałą Rady Miasta i tytuł" Żaganianina Roku 2004". Od roku 2001 jest aktywnym członkiem Towarzystwa Przyjaciół Żagania wspierającym działania szkół, młodzieży, studentów na rzecz promocji swego rodzinnego miasta i idei porozumienia między Niemcami a Polakami. Od 10 lat jest pomysłodawcą i propagatorem wielu konkursów o regionie i Żaganiu w języku polskim i niemieckim organizowanym w ramach „ Jarmarku Michała" i licznych festynów ( Parafialne Spotkania z Muzami), sponsorem i fundatorem nagród „Michały" dla najzdolniejszej młodzieży szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Nawiązał stałe kontakty z młodzieżą z zespołu szkół Nr 2 i Gimnazjum w Żaganiu, dla których ufundował kamerę cyfrową. Także dla Pracowni Plastycznej dawniejszego ŻPK zakupił komputer z pełnym oprogramowaniem w 2002 r.., który miał służyć głównie do opracowywania materiałów promujących nasze miasto, wspomagał liczne konkursy informatyczne np. w Zespole Szkół Tekstylno- Handlowych. Propagując długoletnie dzieje miasta, fundował dla młodzieży liczne nagrody książkowe, albumowe i finansowe. Organizował wycieczki do Berlina dla nauczycieli, opiekunów ,najlepszych uczniów, studentów i współpracowników, a także przedsiębiorców pomagając w negocjacjach przy zawieraniu umów handlowych. Przyznanie Panu profesorowi zaszczytnego tytułu jest uznaniem za Jego długoletnie i wytrwałe zasługi dla Żagania i motywacją do jego dalszej pracy na rzecz miasta i jego mieszkańców.
Po wręczeniu drobnych upominków Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutową przerwę.
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum - 19 radnych. Godz.10:40.

3.PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Radny M. Ramza
Zaproponował przesunięcie pkt. 19 i pkt. 20 na miejsce pkt. 3 i 4.
Radny S. Piniuta
poprosił o wyjaśnienie uzasadnienia do pkt.19 i pkt.20 czyli o potrzebę powołania 6 komisji rady Miasta oraz o potrzebę powołania trzeciego wiceprzewodniczącego Rady.
Przewodniczący Rady
poddał pod głosowanie przeniesienie pkt 13 na miejsce 3
Głosowanie : Za -19 - jednogłośnie
Przewodniczący Rady
poddał pod głosowanie przeniesienie pkr 14 na miejsce 4
Głosowanie : Za - 19 - jednogłośnie
Przewodniczący Rady
poddał pod głosowanie całość porządku obrad wraz z wprowadzonymi poprawkami.
Głosowanie : Za -19 - jednogłośnie
Zaproponowany porządek obrad stanowi zał. nr 3 niniejszego protokołu.

4. PRZYJĘCIE PROTOKOŁU Z POPRZEDNIEJ SESJI.
Protokół sesji był wyłożony w Biurze Rady Miasta do wglądu. Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek, w związku z tym poddano głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Głosowanie : Za -19 - jednogłośnie

5. SPRAWOZDANIE BURMISTRZA Z DZIAŁALNOŚCI MIĘDZY SESJAMI.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta S. Kowal. Uwag ani pytań nie było . Rada przyjęła sprawozdanie.

6.INFORMACJA Z PRACY KOMISJI RADY.
- komisja Budżetu i Finansów - sprawy sesji
- komisja Zdrowia , Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury - sprawy sesji,
- komisja Rewizyjna - sprawy sesji
- komisja Gospodarki Miejskiej - sprawy sesji
- komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego - sprawy sesji.

7.SPRAW0ZDANIE Z WYKONANIA UCHWAŁ RADY.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta.
Uwag ani pytań nie było.
Rada przyjęła sprawozdanie

8.ROZPATRZENIE SPRAWOZDANIA Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM INFORMACJI O STANIE MIENIA KOMUNALNEGO ORAZ SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO ZA 2010 ROK A TAKŻE WNIOSKU KOMISJI REWIZYJNEJ O UDZIELENIE ABSOLUTORIUM DLA BURMISTRZA MIASTA ŻAGAŃ.
Sprawozdanie omówiła bardzo szczegółowo skarbnik Miasta T.Łapczyńska (ważniejsze informacje z wykonania budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim za 2010 rok w załączniku do protokołu sesji, zał. nr 6).
a) sprawozdanie Burmistrza Miasta z wykonania budżetu za 2010 rok, stanu mienia komunalnego oraz przedstawienie sprawozdania finansowego.
Przedstawiła Skarbnik Miasta (zał. nr 7a, nr 7b,7c,7d do niniejszego protokołu). Brak pytań i uwag.
b) odczytanie opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2010 rok.
Skarbnik Miasta odczytała uchwałę Nr 243/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze z dnia 19 kwietnia 2011 roku w sprawie wydania opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2010 rok. (zał. do protokołu nr 7e).
Opinia pozytywna.
Radni nie zadawali pytań.
c) odczytanie opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miasta o udzielenie absolutorium dla Burmistrza Miasta z tytułu wykonania budżetu za 2010 rok.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej K. Jankowska odczytała wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta (zał. nr 8 ) oraz uchwałę Nr 383/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze z dnia 8 czerwca 2011 roku w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej ( zał. nr 8a).
Opinia pozytywna.
Radni nie zadawali pytań.
d) przedstawienie opinii Komisji Rady.
- komisja Budżetu i Finansów - opinia pozytywna
- komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury - opinia pozytywna,
- komisja Rewizyjna - opinia pozytywna
- komisja Gospodarki Miejskiej - opinia pozytywna
- komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego - opinia pozytywna.
e) dyskusja
Dyskusji brak.
Radni nie zadawali pytań.

9. PODJĘCIE UCHWAŁ:

9.1 - podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego z wykonania budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim (IX/63/2011), (zał. nr 9)
Głosowanie : za -19 - jednogłośnie

9.2 - podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta Żagań za 2010 rok. (IX/64/2011),(zał. nr 10).
Głosowanie : za -19 - jednogłośnie

Przewodniczący Rady D. Marchewka ogłosił przerwę w obradach. Godz. 11:40. Po przerwie wznowiono obrady. Godzina 11:50. Kworum - 18.
Obrady opuścił radny S. Kucab Kworum – 18

9.3 - w sprawie zmiany uchwały nr 11/4/2010 Rady Miasta Żagań z dnia 14.12.2010 r. w sprawie powołania stałych Komisji Rady Miasta Żagań (IX/65/2011), (zał. nr 11).
Radny S. Piniuta
ponowił swój wniosek o uzasadnienie powołania 6 komisji Rady Miasta komisji ds.Rozwoju i Promocji Miasta, po co ta komisja skoro w Urzędzie Miasta działa wydział ds. Promocji Miasta.
Radny S. Dziura
odpowiedział, że jako członek stowarzyszenia Nasze Miasto , on i całe stowarzyszenie Nasze Miasto uważają iż komisja taka jest niezbędna. To, że w Urzędzie Miasta jest wydział ds. Promocji to nie znaczy, że nie może być komisji. Rada jest organem ustawodawczym i spełniamy role kontroli. Decyzja już zapadła gdy podjęliśmy uchwałę o zmianie w statucie gminy.
Radny M. Ramza
Potwierdzam to co mówi radny S. Dziura. Rozmowy toczyły się w tej sprawie od kilku miesięcy, a wolą rady jest by intensywnie pracować w sprawie promocji naszego miasta.

Przewodniczący Rady
po przegłosowaniu decyzji nad przyjęciem w/w uchwały przystąpimy do zgłaszania kandydatur do w/w komisji.
Głosowanie : kto jest za przyjęciem w/w uchwały. Za -18 - jednogłośnie

Przystąpiono do zgłaszania kandydatur radnych di komisji Rozwoju i Promocji Miasta.
1) radny A. Budziłło zgłosił radnego Z. Opalę -radny wyraził zgodę,
2) Radny M. Ramza zgłosił radnego M. Świątka - radny wyraził zgodę
3) radny Z. Opala zgłosił radnego S. Dziurę - radny nie wyraził zgody
4) radny S. Piniuta zgłosił radneho K. Marchewkę - radny nie wyraził zgody.
5) radny C. Maszlong zgłosił radnego A. Budziłłę - radny wyraził zgodę
6) radny S. Dziura zgłosił radnego A .Łukasiewicz - radny wyraził zgodę
7) radny A. Budziłło zgłosił radnego P. Łosia - radny wyraził zgodę
8) radny Z. Opala zgłosił radnego D. Kudłę - radny wyraził zgodę na piśmie(w zał. do protokołu) ponieważ na sesji był nieobecny.
9) radny S. Piniuta zgłosił radną H. Szyposz - radna nie wyraziła zgody.
Na tym zakończono zgłaszanie kandydatur.
Komisja wyszła poza salę obrad ukonstytuować się i wybrać przewodniczącego i wiceprzewodniczącego w/ w komisji.
Przewodniczący Rady na ten moment ogłosił 10 min. przerwy.
Po przerwie zgłoszeni kandydaci do w/w komisji powrócili na sale obrad i ogłosili, na przewodniczącego komisji wybrali radnego Zdzisława Opale , a wiceprzewodniczącego wybiorą w późniejszym okresie na pierwszym posiedzeniu komisji we wrześniu.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie skład nowo wybranej komisji
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

W skład komisji Rozwoju i Promocji wchodzą:
1) Zdzisław Opala - przewodniczący
2) Marian Świątek - członek
3) Antoni Budziłło- członek
4) Andrzej Łukasiewicz-członek
5) Piotr Łoś-członek
6) Dariusz Kudła - członek

9.4 - w sprawie wyboru trzeciego Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Żagań (IX/66/2011), (zał. nr 12).
Radny S. Piniuta prosi o uzasadnienie w/w projektu uchwały.
Radny M. Ramza
uzasadnił powołanie trzeciego wiceprzewodniczącego tym , aby Rada pracowała zgodnie i bardziej efektywnie. Powiedział, że są to opinie wszystkich klubów radnych.
Radny S. Piniuta
to uważa pan , ze do tej pory prezydium Rady pracowało nieefektywnie?
Radny M. Ramza
ja tego nie powiedziałem
Radny S. Dziura
tak się złożyło, że do tej pory klub radnych Nasze Miasto nie otrzymał żadnej propozycji w uczestniczeniu w pracach Rady. W ubiegłej Radzie , w której byłem również nie były brane pod uwagę opcje polityczne i wszyscy pracowali razem i funkcje były obsadzone po równo.
Radny S. Piniuta
to dla mnie jest niezrozumiałe, a tworzenie trzeciej funkcji przewodniczącego Rady jest niepotrzebne, bo miejscowość i Rada jest za mała na tworzenie tylu funkcji, a radni powinni pracować a zasadzie partnerstwa.
Więcej pytań brak.
Przewodniczący Rady poinformował, że będzie to głosowanie tajne, więc najpierw należy zgłosić kandydatów do Komisji Skrutacyjnej.
1) radny M. Ramza zgłosił kandydaturę radnej H. Szyposz - wyraziła zgodę
2) radna H. Szyposz zgłosiła kandydaturę radnej E. Adamczyk-Bryszewskiej- radna wyraziła zgodę
3) radny A. Budziłło zgłosił kandydaturę radnej K. Jankowskiej - wyraziła zgodę
4) radny A. Opala zgłosił kandydaturę radnej K. Hucał-wyraziła zgodę
5) radny M. Ramza zgłosił kandydaturę radnego Z. Białkowskiego - radny wyraził zgodę
Komisja Skrutacyjna opuściła salę obrad aby wybrać przewodniczącego komisji. Po krótkiej przerwie i ustaleniach Komisja ogłosiła , że przewodniczącym Komisji Skrutacyjnej wybrano radnego Z. Białkowskiego.
Przewodniczący Rady poprosił o podawanie kandydatur na trzeciego Wiceprzewodniczącego Rady Miasta.
Radny C. Maszlong w imieniu klubu Nasze Miasto zgłosił kandydaturę radnego A. Łukasiewicz - radny wyraził zgodę
radny A. Budziłło zgłosił kandydaturę radnego M. Światka - radny nie wyraził zgody.
Radny Z. Opala
odczytał pismo ( w załączeniu do protokołu popierające kandydaturę radnego A. Łukasiewicza na trzeciego wiceprzewodniczącego Rady. Komisja Skrutacyjna rozdała karty do tajnego głosowania i radni wyczytywani według listy obecności wrzucali karty do urny.
Komisja Skrutacyjna po przeprowadzonym głosowaniu opuściła salę obrad wraz z urna w celu przeliczenia głosów.
Po krótkiej przerwie Komisja Skrutacyjna ogłosiła wyniki głosowania ( protokół wraz z kartami do głosowania w załączeniu do protokołu sesji).
Za kandydaturą radnego Andrzeja Łukasiewicza na trzeciego Wiceprzewodniczącego Rady głosowało : Za -11
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie uchwały w sprawie wyboru trzeciego Wiceprzewodniczącego Rady.
Głosowanie : 17, przeciw- 0, wstrzymało się -1

9.5 - w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2011 rok Gminy Żagań o statusie miejskim. (IX/67/2011), (zał. nr 13).
Skarbnik Miasta zgłosiła autopoprawki do projektu budżetu oraz omówiła projekt uchwały.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie autopoprawek
Głosowanie : za-18-jednogłośnie
oraz przyjęcie w/w uchwały
Głosowanie : za-18-jednogłośnie

9.6 - w sprawie określenia zakresu i formy informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim za pierwsze półrocze. (IX/68/2011), (zał. nr 14).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Pytań i uwag brak.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.7 - w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim na lata 2011 - 2036. (IX/69/2011), (zał. nr 15).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał w/w projekt uchwały pod głosowanie.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.8 - w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim. (IX/70/2011), (zał. nr 16).
Opinie komisji Rady pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w/ projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.9 - w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste gruntu. (IX/71/2011), (zał. nr 17).
Opinie komisji Rady pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.10 - w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości zabudowanej domem jednorodzinnym, położonej w Żaganiu przy ul. Żwirki i Wigury. (IX/72/2011), (zał. nr 18).
Opinie komisji Rady pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.11- w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokalu mieszkalnego z tytułu wpisania nieruchomości do rejestru zabytków. (IX/73/2011), (zał. nr 19).
Opinie Komisji Rady pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod glosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.12- w sprawie zmieniająca uchwałę nr VI/26/2011 Rady Miasta Żagań z dnia 31.03.2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim. (IX/74/2011), (zał. nr 20).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.13 - w sprawie zmieniająca uchwałę nr VIII/46/2011 Rady Miasta Żagań z dnia 26.05.2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim. (IX/75/2011), (zał. nr 21).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.14- w sprawie zmieniająca uchwałę nr VIII/47/2011 Rady Miasta Żagań z dnia 26.05.2011 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim. (IX/78/2011),(zał. nr 22)
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.15- w sprawie udzielenia z budżetu Gminy Żagań o statusie miejskim dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków na terenie miasta Żagań (IX/77/2011), (zał. nr 23).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.16 - w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Starego Miasta” w Żaganiu. (IX/78/2011),(zał. nr 24).
Opinie komisji Rady pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.17 - w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu wyspy parkowej - „Bażanciarnia" w Żaganiu. (IX/79/2011), (zał. nr 25)
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośni

9.18 - w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż udziałów Gminy Żagań o statusie miejskim w spółce ECO Żagań sp. z o.o. w Żaganiu. (IX/80/2011), (zał. nr 26).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.19 - zmieniająca Uchwałę Nr VIII/50/2011 Rady Miasta Żagań z dnia 26.05.2011 r. w sprawie wyrażenia opinii o lokalizacji salonu gier w Żaganiu przy ul. A. Krajowej 2. (IX/81/2011),(zał. nr 27).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.20-w sprawie powołania zespołu opiniującego zgłoszenie kandydatów na ławników. (IX/82/2011),(zał. nr 28).
Opinie komisji Rady pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady zaproponował podawanie kandydatur radnych do zespołu opiniującego kandydatów na ławników.
1) radny S. Piniuta zaproponował radnego Z. Opale - radny nie wyraził zgody
2) radna H. Szyposz zaproponowała radnego M. Ramzę - wyraził zgodę
3) radny Z. Opala zaproponował radną K. Hucał- wyraziła zgodę
4) radny M. Ramza zaproponował radnego Białkowskiego- wyraził zgodę
5) radny M. Świątek zaproponował radną E. Adamczyk-Bryszewską - wraziła zgodę
6) radny S. Piniuta zaproponował radnego H.Sienkiewicza - nie wyraził zgody
7) radny Z. Białkowski zaproponował radną H. Szyposz - wyraziła zgodę
8) radny M. Ramza zaproponował radnego S. Dziuę - nie wyraził zgody
9) radny C. Maszlong zaproponował radnego A. Budziłło wyraził zgodę
10) radny M. Ramza zaproponował radną K. Jankowską nie wyraziła zgody
11) radny C. masz long zaproponował radnego A.Łukasiewicza - wyraził zgodę
Na tym zakończono podawanie kandydatur do w/w zespołu.
W skład zespołu opiniującego kandydatury na ławników wchodzą :
1) Mirosław Ramza
2) Krystyna Hucał
3) Zbigniew Białkowski
4) Ewa Adamczyk - Bryszewska
5) Halina Szyposz
6) Antoni Budziłło
7) Andrzej Łukasiewicz
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały wraz z wymienionym składem zespołu opiniującego.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.21 - w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. (IX/83/2011), (zał. nr 29).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Radny H. Sienkiewicz
co należy rozumieć przez klub dziecięcy i czy 300 zł opłaty to nie za dużo?
Burmistrz S. Kowal
to jest działalność gospodarcza i do klubu można zgłosić do 15 osób.
Więcej pytań brak.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały
Głosowanie : za -17, przeciw - 0, wstrzymało się - 1

9.22 -w sprawie określenia warunków i trybu finansowania sportu przez Gminę Żagań o statusie miejskim. (IX/84/2011), (zał. nr 30).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

9.24- w sprawie powołania Rady Muzeum Obozów Jenieckich w Żaganiu. (IX/85/2011), (zał. nr 31).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie

Przewodniczący Rady ogłosił przerwę w obradach . Godzina 13:30 – 13:45.
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum 18 radnych.

10. INTERPELACJE , WNIOSKI I ZAPYTANIA.
Radny M. Światek
mieszkańcy bloku spółdzielczego przy ul. Bema 42-52 zgłosili protest w sprawie lokalizacji budowy bloku ŻTBS.
Radny S. Piniuta
czy przy rewitalizacji brane jest pod uwagę to , aby cos zrobić z garażami na ul. Sobieskiego aby odsłonić bryłę kościoła.
Radny M. Ramza
zgłosił interpelacje w sprawie blaszanego płotu w centrum miasta. Jeżeli nic się nie robi to należy płot rozebrać a plac obsiać trawą.
Radny H. Sienkiewicz (na piśmie w załączeniu do protokołu)
odczytał interpelację mieszkańców oś. Moczyń w sprawie studzienki odpływowej przy ul. Szkolnej oraz przy ul. Żelaznej.
Radny C. Maszlon
złożył na piśmie ( w załączeniu do protokołu) interpelację w imieniu mieszkańców ul. Dworcowej 11-13 w sprawie uporządkowania terenu przy tej ulicy.
Radny M. Świątek
1) prosi o częsty patrol Straży Miejskiej w parku ponieważ często się zdarza, że nietrzeźwi śpią na ławkach w parku, a w okresie letnim dużo ludzi spaceruje w parku
2) jest budowane rondo koło poczty, ale radny w związku z interwencją mieszkańców prosi o pozostawienie również starych płyt grafitowych na chodnikach przed pocztą w celu lepszego poruszania się po nich.
Radny S. Piniuta
zaproponował budowę placu zabaw przy ul. Sobieskiego.
Radny A. Budziłło
zgłosił interpelacje w sprawie ul. Piastowskiej i ul. Dworcowej.
Wg. radnego kostki granitowe są za grube.
Przy ul. Konopnickiej są źle wykonane studzienki odpływowe ,
Przy ul. Chrobrego i ul. Bolesławieckiej są otwarte kanały ściekowe.
Radny ponowił interpelację w sprawie oświetlenia przy ul. Żelaznej i należy to zrobić przed jesienią.
Radny H.Sienkiewicz
ja już w poprzedniej kadencji w tej sprawie monitowałem i miałem obiecane, że zostanie to zrobione i nic, a wystarczy chociaż 4 lampy postawić.
Radny Z. Opala
wycena działki na ul. Nocznickiego 2a jest za wysoka.

12. SPRAWY ORGANIZACYJNE.
W piątek o godzinie 9:00 przy Pałacu odbędzie się start rajdu Drezno-Wrocław. Skarbnik Miasta powiedziała , że Sanepid zwrócił się z prośbą o dofinansowanie szczepień przeciw VCH ( szczepienie przeciw żółtaczce) mieszkańcy będą kierowani do Zielonej Góry, a budżet miasta będzie zwracał za szczepienie i w związku z tym Burmistrz chciałby przenieść z budżetu miasta 500 tys. zł na ten cel.
Skarbnik Miasta poprosiła Przewodniczącego Rady, aby poddał pod głosowanie czy radni wyrażają zgodę na przesunięcie w budżecie. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przesunięcie w budżecie miasta w kwocie 500 tys. zł.
Głosowanie : za -18 - jednogłośnie
Przewodniczący Rady odczytał pismo od radnego Z. Opali informujące , że radny zmienił klub radnych z SLD na klub Nasze Miasto.

13.ZAMKNIĘCIE SESJI.
Przewodniczący Rady Miasta poinformował, że porządek obrad został zrealizowany, w związku z tym ogłasza zakończenie sesji. Sesję zakończono o godzinie 15:10. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:
Janina Kaczor

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Kaczor
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-08-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Kaczor
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-08-18 11:48:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-08-18 13:31:19
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-08-18 13:31:19
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2152 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony