ˆ

Protokoły 2011

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr XV/2011 z sesji Rady miasta Żagań z dnia 16 grudnia 2011r

Informacja ogłoszona dnia 2012-01-23 12:17:33 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr XV/2011
 z sesji Rady miasta Żagań z dnia 16 grudnia 2011r

Akapit nr 2 - brak tytułu

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka o godz.11.00. Stwierdził ,  że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 20 radnych co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał  i decyzji.
    Przewodniczący przywitał radnych oraz zaproszonych gości (listy radnych i gości stanowią  odpowiednio załączniki Nr 1 i zał Nr 2 do niniejszego protokołu). Szczególnie przywitał przedstawicieli wojska: gen.bryg. Janusza Adamczaka – dowódcę 11 Dywizji, szefa Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego płk Janusza Siudę oraz szefa WKU ppłk S.Terpiłowskiego. Obecność przedstawicieli wojska związana była z uroczystością odznaczenia Burmistrza Sławomira Kowala odznaczeniem „Sercem dla żołnierzy”.
Jako pierwszy głos zabrał gen. Bryg. Janusz Adamczak. Podziękował Burmistrzowi za wzorową współpracę.
Płk Jarosław Siuda stwierdził, że zaszczytem było wnioskowanie o takie odznaczenie. Podziękował za współpracę oraz wręczył certyfikat tego medalu. Po uroczystości odznaczenia głos zabrał Burmistrz Sławomir Kowal dziękując za współpracę z Czarną Dywizją. Stwierdził,  że jest to najwyższa wartość odebrać takie odznaczenie we własnym mieście.
Obrady odbyły się w Sali Kurlandzkiej Pałacu Książęcego przy ul. Szprotawskiej 4. O terminie posiedzenia Radni zostali powiadomieni pisemnie, projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem (zał. Nr 3)
Nieobecni usprawiedliwieni:
Stanisław  Kucab.

2.    Przyjęcie porządku obrad
1. Głos zabrał Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza. Wnioskował  o wprowadzenie punktu dot. Kontroli w klubie Arena-Czarni  Żagań. Uzasadnił swój wniosek tym, że na spotkaniu w radni wnioskowali o taką kontrolę wraz z prezesem Woźniakiem.
2. Radna Halina Szyposz wnioskowała o przeniesienie na kolejną sesję projektu uchwały 8.7 w porządku obrad w sprawie odstąpienia od żądania zwrotu bonifikaty udzielonej przy sprzedaży lokalu mieszkalnego z mieszkaniowego zasobu Gminy Żagań o statusie miejskim (zał. Nr 4).  W uzasadnieniu podała, że trzeba  raz jeszcze sprawdzić stan faktyczny i prawny uchwały gdyż rodzi ona skutki dla budżetu.
3. Przewodniczący Daniel Marchewka wniósł kolejny punkt wynikający z pisma skierowanego przez Burmistrza tj. odpowiedź na skargę (zał. Nr 5).
Przewodniczący poddał pod głosowanie wprowadzenie punktu 1 do porządku obrad.
Radny Dariusz Kudła zapytał o dyskusję w tym punkcie. Przewodniczący zapowiedział dyskusję    w momencie przyjęcia punktu. Radny Kudła  poprosił o uzasadnienie tego punktu. Stwierdził, że należałoby rozpocząć dyskusję przed wprowadzeniem tego punktu. Skoro trwa kontrola prowadzona przez rewidenta to należałoby poczekać na jej wyniki.
Głos zabrał Burmistrz Sławomir Kowal. Poinformował, że od 18 października na jego polecenie trwa kontrola. Po zakończeniu kontroli jej wyniki zostaną przedstawione. Nie ma podstaw prawnych do zatrudnienia biegłych rewidentów z zewnątrz.
Przewodniczący Daniel Marchewka stwierdził, że wraz z Wiceprzewodniczącymi podjęli jednogłośnie decyzję o wprowadzeniu audytu niezależnego od audytu ze strony UM Żagań. Pan Prezes wyraził zgodę na przeprowadzenie niezależnego audytu i sam o to wnioskował.
Ponownie głos zabrał Burmistrz Sławomir Kowal stwierdził, że kontrola trwa. Urząd ma w swojej strukturze audytorów i biegłych rewidentów. Jeżeli nie wierzy się tym osobom to zaproponował aby Prezes sam zapłacił za tą kontrolę.
Przewodniczący Daniel Marchewka stwierdził, że była już przeprowadzona kontrola z Urzędu, a Klub ma 370 -400 tyś zadłużenia. Skierował pytanie do Radcy Prawnego Marii Wrońskiej:       Czy taki wniosek może być wniesiony do punktu obrad?
Pani M. Wrońska wyjaśniła, że Klub Arena Czarni – Żagań jest stowarzyszeniem. Odrębną jednostką, a Gmina może rozliczyć Klub tylko z udzielonej dotacji. Zlecenie audytu będzie nieważne. Klub Czarnych sam może taki audyt przeprowadzić, a o wynikach powiadomić Radę. Gmina nie jest członkiem stowarzyszenia. Nie możemy jako Gmina ponosić kosztów audytu ani organizować audytu.
Przewodniczący D .Marchewka stwierdził, że dyspozycja Prezesa jest taka, żeby audyt przeprowadzić. Dotacje przekazywane przez Spółki to jest kwota ok. 1 mln zł. Rada nie ma wglądu na to co dzieje się w Klubie. W projekcie budżetu jest ok. pól mln. Nie wiadomo jakie będzie rozstrzygnięcie konkursów organizacji pozarządowych. Dlaczego w Klubie jest 400 tyś. długu?    Kto doprowadził do tego zadłużenia? Jakie są możliwości wyjścia z tego impasu? Powzięliśmy takie zdanie, że wprowadzenie audytu byłoby najwłaściwsze. Wyniki kontroli rewidenta miały być znane do 15-go. Jest 16-ty i tych wyników nie ma. Należy podejmować kroki by przyjąć budżet kompromisu.
Pani Wrońska stwierdziła, że powinien to być wpis do protokołu sesji, że żąda się aby Prezes Czarnych dostarczył audyt albo raport rewidenta i przedstawił Radzie czy wszystko jest w porządku. Niech to będzie termin np. do końca marca, bo potrzebny jest czas. Wtedy Klub pokryje wszystkie te koszty. My nie będziemy mieli  usprawiedliwionego wydatku. My nie mamy tytułu, by dla Klubu zlecać audyt i kontrolę. Tylko w zakresie udzielonej dotacji.  Możemy zażądać, aby Klub sam przekazał nam raport z audytu i żeby się z tego wywiązał.
Przewodniczący D. Marchewka stwierdził, że rozumie impas prawny. Miasto jest głównym sponsorem Klubu. Dążymy do tego, aby audyt przeprowadzony był przez niezależne ogniwo.
Burmistrz stwierdził, że urząd ma w swoich szeregach rewidenta i audytora do wykorzystania w sytuacjach niepewności i dbania o pieniądze publiczne. Nie ma uzasadnienia wydatku obcego. Przed wydatkowaniem pieniędzy na Klub należy zażądać, aby Klub przeprowadził taką kontrolę i porównać z tą przeprowadzaną przez Urząd, ale  Klub powinien  zapłacić. Miasto przekazuje tylko na stypendia dla zawodników na podstawie uchwał podjętych przez Radę. Spółka podejmuje suwerenne decyzję czy jest sponsorem czy nie. W styczniu pojawiły się takie wpłaty uzgodnione przez nas, które nie skumulowały zejścia do zera, a zostało ok. 300 tyś długu. Uzasadnienie jest proste. Organizacja meczu to ok. 15 tyś., a wpływ z meczu to 5 tyś. -  to razy ilość meczy  daje 150 tyś na minusie za jedną rundę. Jeżeli jest taka wola to raport zostanie przekazany. Przed uruchomieniem środków należy zobowiązać Prezesa do przedstawienia takiego audytu, zaznaczając że środki nie będą uruchomione do czasu przekazania wyników kontroli zewnętrznej.
Przewodniczący stwierdził, że jeśli chodzi o kwoty przekazywane przez Spółki to kto reprezentuje Walne Zgromadzenie Wspólników? Burmistrz Miasta Żagań.
Radny Henryk Sienkiewicz zwrócił się z pytaniem do Burmistrza – ile kontroli audytorskich przeprowadzono i jak wyjaśniono rokrocznie zobowiązania Klubu które narastają a nie spadają?
Burmistrz stwierdził, że nie rozumie jak miasto może wyjaśnić straty w zewnętrznym podmiocie. Klub prowadzi działalność i odpowiada za swoje zobowiązania, a nie miasto.
Radny Dariusz Kubala stwierdził, że klub sportowy działa z ustawy o stowarzyszeniach sportowych. Rada Miasta z poprzedniej kadencji podjęła uchwałę o wypłacaniu stypendiów dla zawodników -  to wszystkie pieniądze przekazywane na MKS Czarni  Żagań. Dotacje i konkursy dotyczą uczniowskich klubów sportowych. Nie ma to nic wspólnego z MKS Czarni Żagań. Zgodnie ze statutem co jakiś czas odbywa się zebranie sprawozdawczo-wyborcze, gdzie Komisja Rewizyjna ich rozlicza. A my możemy rozliczyć z tego co dostają w ramach stypendium, bo nie dajemy nic poza stypendiami.
Radny Henryk Sienkiewicz stwierdził, ze jako członek Komisji Budżetu i Finansów wie, że miasto łoży na sport. Chce wiedzieć jak to jest że straty postępują rok w rok?
Przewodniczący przerwał dyskusję i poddał pod głosowanie formalny wniosek Wiceprzewodniczącego Mirosława Ramzy.
Głosowano: „za” 11, „przeciw” 9.
Wprowadzono ten wniosek jako 7 w porządku obrad.
Głosownie drugiego wniosku zgłoszonego przez radną Halinę Szyposz.
Głosowanie – „za” 20 jednogłośnie.
Głosowanie wniosku nr 3.(odpowiedź na skargę)
Głosowanie- „za” 20 - jednogłośnie.
Przesunięto w porządku obrad pkt 7 „Interpelacje wnioski i zapytania” na pkt 8. Podjęcie uchwał na 9 i kolejno podpunkty, wkładając odpowiedź na skargę jako punkt 9.
Głosowanie za przyjęciem porządku obrad w całości:
Głosowało 20 radnych. „Za 20- jednogłośnie”
3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Głosowało 20 radnych. „za” 20 – jednogłośnie

4.    Sprawozdanie Burmistrza z działalności między sesjami.
Głosowało 20 radnych. „Za” 20 – jednogłośnie
5.    Sprawozdanie z wykonania uchwał
Otwarto dyskusję. Dyskusji brak.
Głosowało 20 radnych. „Za” 20 – jednogłośnie.
6.    Informacje z pracy Komisji
1.    Komisja Gospodarki Miejskiej
Odczytała sprawozdanie . Skierowała formalny wniosek o przekazaniu skargi Pani Krystyny Mirosław do rozpatrzenia przez Komisję Rewizyjną. Wniosek ten poddano glosowaniu.
Głosowało 20 radnych . „za” 19, „przeciw” 1
2.    Komisja Budżetu i Finansów .
Odczytano protokół. Stwierdzono , że  dodatki są po stronie rozchodu.  Obniżenie dodatku byłoby uzasadnione ekonomicznie. Z punktu widzenia społecznego nie jest to właściwe.

3.    Komisja Oświaty
Między sesjami spotkała się w dniach 16.11, 30.11, 14.12 i odczytała protokoły z tych spotkań.
Radny Stanisław Dziura zwrócił się do Przewodniczącego komisji  aby wnioski jakie opracowała Komisja na kilku poszerzonych posiedzeniach przedstawia wszystkim radnym.
Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji aby na piśmie złożył odpowiedź w Biurze Rady.

4.    Komisja Rewizyjna
Spotkała się w dniach:
18.11- aby rozpatrzyć wniosek Jacka Jakubiaka.
W opinii członków komisji Pan Marek Łazarz nie legitymuje się 3 letnim stażem pracy w muzealnictwie. Dokumentem potwierdzającym staż pracy jest świadectwo pracy – takiego nie ma. Na tym posiedzeniu również była rozpatrywana skarga pani Krystyny Mirosław  o odstąpienie od żądania zwrotu bonifikaty. Dziś znowu jest ta skarga. Ponieważ do sprawy nie wnosi nic nowego, Komisja podtrzymuje swoje stanowisko.
    30.11 – opiniowano budżet
    09.12 – rozpatrywano skargę pana Stefana Dugiela
    14.12 – omówiono sprawy sesji.
Burmistrz Przewodniczącej Komisji zadał pytanie: Jak ma się stanowisko Komisji Rewizyjnej w sprawie dyrektora muzeum z dnia dzisiejszego do stanowiska Komisji z przed 6 m-cy gdzie nie miała uwag?
Pani Przewodnicząca Krystyna Jankowska stwierdziła, że pismo Pana J. Jakubiaka złożone po konkursie o takiej samej treści zostało złożone także Wojewodzie do Wydz. Nadzoru. W związku z tym, że nie jesteśmy prawnikami czekaliśmy do wydania opinii przez Urząd Wojewódzki. Do września tej opinii nie było. Wojewoda wydał opinię, ze nie jest stroną w sprawie. Dlatego Komisja zebrała się, zapoznała  się z materiałami i stwierdziła, że świadectwa nie ma, a jest to dokument potwierdzający staż pracy.
Burmistrz poprosił Panią Sekretarz o odczytanie stanowiska Wojewody.
Przewodniczący D. Marchewka stwierdził, że pismo Pana Jakubiaka trzeba potraktować jako skargę i przygotować uchwałę w tej sprawie, a wtedy stanowisko Wojewody dołączy się do dokumentacji.
Pani Sekretarz poinformowała, że LUW poucza nas że nie jest organem opiniodawczym. Wyraża się tylko w zakresie legalności i zgodności z prawem i tak właśnie się odniósł do sprawy konkursu. Stwierdził, że konkurs został przeprowadzony zgodnie z prawem.
5.    Komisja Bezpieczeństwa – odczytała protokół
6.    Komisja Promocji
Odniosła się do sprawy wynajmu pomieszczeń przez Czarnych – Żagań, stwierdzając że jest to sprawa pomiędzy Klubem a Pałacem Książęcym. Zwróciła się do Wydziału Promocji z wnioskami o:
- zorientowanie się w cenach kilkusekundowych reklam na stadionach we Wrocławiu i Poznaniu
- ustawienia tablic informacyjnych o Żaganiu na autostradzie A4
- wydanie informatorów o Żaganiu i rozdaniu ich stacjom benzynowym i zajazdom przy A4
- pomoc dla Muzeum o wyposażenie we właściwe informatory.
7.  Kontrola w MKS Arena Czarni Żagań
      Głos w dyskusji zabrał Wiceprzewodniczący Andrzej Łukasiewicz. Stwierdził, że wielkość pieniędzy przekazywanych na Czarnych to 620 tyś. Klub pozyskuje pieniądze z reklam, karnetów i innych. Musi je pozyskać  aby wnieść opłaty do PZPN i Okręgowego ZPN w Zielonej Górze. Jeśli jest rewident w Czarnych Żagań to powinniśmy poczekać z wnioskami na wyniki kontroli. Zwrócił się z prośbą do Burmistrza aby do końca roku pan Melinis wywiązał się z tej kontroli i przedstawił stanowisko.  Dopiero po tej kontroli zdecydować czy jest potrzebny audyt z zewnątrz.
Pan Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza stwierdził, że decyzja o wprowadzeniu audytu zewnętrznego została podjęta wspólnie. Był Pan za wprowadzeniem podczas spotkania z prezesem Woźniakiem. Nie wiem co się stało, że teraz zmienia Pan zdanie. Sesja budżetowa jest 29 grudnia. Nie mając uprawnień do kontroli mamy przekazać pieniądze? Pozostaję przy swoim wniosku o wprowadzenie niezależnego audytu.
Wiceprzewodniczący Andrzej Łukasiewicz stwierdzi ,że był inicjatorem tego spotkania z prezesem Woźniakim. Audyt z zewnątrz jest potrzebny, ale  poczekajmy 2 tygodnie na wnioski rewidenta. Jeśli trzeba będzie powołamy audyt  zewnętrzny.
Z pytaniem do Wiceprzewodniczącego Mirosława Ramzy zwrócił się radny Dariusz Kudła. W jaki zakresie wprowadzić audyt w Klubie sportowym „Czarnych”? oraz do Pani Radcy Prawnego Czy Rada może wprowadzić audyt do stowarzyszenia niezależnego od miasta?
Na to pytanie pani M. Wrońska odpowiedziała we wcześniejszym wystąpieniu.
Radny Kudła stwierdził, że jeśli dobrze zrozumiał, to moglibyśmy przeprowadzić audyt tylko w zakresie stypendium. Komisja rewizyjna sprawdziła wydatkowanie pieniędzy na stypendia i nie wskazano żadnych nieprawidłowości.
Radny Sienkiewicz stwierdził, że jeżeli podważa się opinię wszystkich i wszystkiego to dobrze, że miasto wychodzi z inicjatywą audytu. Po co stosować niedomówienia? Za dwa tygodnie będziemy chcieli przyjąć budżet. Tam też są środki dla „Czarnych”.
Burmistrz stwierdził, że nie ma lepszej kontroli jak wypłacanie stypendium, a nie bezpośrednio do kasy Czarnych. Jesteśmy za Państwa wnioskiem, ale nie ma podstaw by nie wierzyć naszym kontrolerowi. Składam wniosek do protokołu „Nie ma prawnych delegacji by podpisać zewnętrzny audyt. Składam wniosek – zróbmy zrzutkę na zewnętrzny audyt”
Przewodniczący  D. Marchewka stwierdził, że rozpoczynaliśmy przyjęcie porządku obrad w pkt 2 aby umieścić punkt – kontrola biegłego rewidenta w „Czarnych Żagań” . Doszliśmy do tego, że Prezes sam wnioskował o to aby taki audyt uczynić. Wiemy, że przekazujemy pieniądze na funkcjonowanie Klubu. Możemy zrobić tak, że skierujemy wniosek do Prezesa, żeby sam wykonał ten audyt zewnętrzny, niezależny za swoje środki. Rewident z miasta nie jest bezstronny.
Radny Stanisław Dziura stwierdził, że Rada Miasta podjęła uchwałę o przekazaniu określonych pieniędzy na stypendia dla zawodników. Dyspozytorem tych pieniędzy jest burmistrz. Jeżeli są uwag i i pretensje to kontrolujmy tego komu zleciliśmy wydawanie pieniędzy. Ten kto wydaje pieniądze musi przekazać Radzie, że wydaje je prawidłowo. Jeżeli nie to Rada powinna skierować sprawę do Prokuratora. Uchwalanie budżetu nie jest równoznaczne z wydawaniem i realizacją tego budżetu. Można wstrzymać wypłatę stypendium, bo mamy takie prawo.
Przewodniczący D. Marchewka stwierdził, że Rada Miasta wyraziła zgodę na wypłatę środków, ale nie wyraziła zgody na zadłużanie się. Kontrola finansowa powinna wyjaśnić kto podpisywał dokumenty związane z finansami i kto być może dopuścił się niedbalstwa.
Radny Stanisław Dziura stwierdził, że to nie jest nasz Klub. A jeśli mamy podejrzenia to powinniśmy skierować to do Prokuratora.
Radny Dariusz Kudła wyjaśnił, że zarządy Klubu MKS Czarni i UKS Sobieski składają listę z nazwiskami  i wysokościami stypendiów jakie miasto ma przekazać zawodnikom. Jest powołana specjalna komisja przy Naczelniku WOK która te stypendia rozpatruje i przekazuje.  Następnie Pani Skarbnik przekazuje środki na konta zawodników. Żadne pieniądze z miasta nie wpływają na konto Klubu.
Radny Henryk Sienkiewicz złożył wniosek o zamknięcie dyskusji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Daniel Marchewka złożył formalny wniosek aby do Klubu „Czarni Żagań” za zgodą Prezesa i na jego koszt wprowadzić biegłego rewidenta.
Glosowanie wniosku:
„za”- 11 radnych, „wstrzymało się” – 0,  „przeciw” – 7
Radni nieobecni podczas glosowania to Krystyna Hucał i Tadeusz Wołoszyn.
8. Interpelacje, wnioski i zapytania
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza przypomniał, że na wniosek Burmistrza Rada podjęła Uchwałę o przejęcie Przedszkola Nr 94. Pisma o bezpłatnym przekazaniu przedszkola zostały skierowane do MON. Dlaczego nie można go przejąć?
Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta poinformował, że 18 listopada spotkał się z mieszkańcami Starego Miasta na którym poruszana była sprawa rewitalizacji Rynku. Zwrócił się z zapytaniem: Czy są podpisane umowy na kolejny etap przetargowy? Jakie są środki, etapy i plany realizacji?
Burmistrz odpowiadając na interpelację Wiceprzewodniczącego Mirosława Ramzy. Stwierdził, że był zwolennikiem  przejęcia przedszkola oraz inicjatorem spotkania z dowódcą 34 Brygady, którego poinformował że pieniędzy nie ma. Utrzymanie przedszkola to kwota ok. 1200000 rocznie. Powinniśmy znaleźć wspólne rozwiązanie. Wydatki bieżące nie mogą być wyższe od dochodów bieżących. Jeżeli zwiększymy wydatki bieżące to musimy zwiększyć dochody bieżące. Bez znalezienia pieniędzy w budżecie nie mogę podpisać umowy przejęcia przedszkola i nie podpiszę.
Przewodniczący Daniel Marchewka stwierdził, że szukamy 400 tyś na rok 2012.
Burmistrz stwierdził, że bez zwiększenia dochodów nie podpisze umowy. Jedną z Państwa autopoprawek do przyszłorocznego budżetu jest zmniejszenie planu wydatków na przebudowę ulic-kwartału ul. Brackiej o 1 mln zł. To jest  projekt rewitalizacji.
Radny Henryk Sienkiewicz stwierdził ,że na wniosek Burmistrza mieliśmy przejmować przedszkole wojskowe. Jeśli chodzi o deklaracje Burmistrza to jest zatrwożony, że jeśli nie będzie zwiększenia podatków to nie przejmie się przedszkola. Nawet dzisiaj w uchwale budżetowej mamy w paragrafie 756 rozdz. 75615 §0310 kwotę 730 188,44 -  ponadplanowe dochody z tytułu podatków od nieruchomości od osób prawnych. Nic nie stoi na przeszkodzie by na tym samym poziomie podatki były w przyszłym roku. Jeśli chodzi o oszczędności to są planowane na przyszły rok.
Burmistrz stwierdził, że to nie chodzi o 380 tyś w tym roku. Ale w przyszłym roku to będzie 1.200.000 zł i tego się już nie uzupełni.
Odpowiadając na interpelację Wiceprzewodniczącego St. Piniuty Prezes TBS Wiesław Źrebiec poinformował, że na piśmie złoży szczegółowe wyjaśnienie.  Projekt realizowany jest w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. W ramach programu nie są tylko Wspólnoty, ale także jest zagospodarowanie terenu, modernizacja dróg oraz inne elementy związane z rewitalizacją. Udział w nim bierze 29 podmiotów: Gmina o s tatusie miejskim, Starostwo Powiatowe, Wspólnoty Mieszkaniowe, Spółdzielnia Mieszkaniowa, ZGM. Wartość projektu to 11.400.000 zł. Planowane dofinansowanie to 50% wydatków kwalifikowanych. Projekt realizowany jest jako całość. W 2007 rozpoczęliśmy przygotowywanie projektu .Pozwoliło to w roku 2010 złożyć wniosek Zarząd Województwa w marcu tego roku podjął decyzję o dofinansowanie. W czerwcu otrzymaliśmy podpisaną umowę. Kluczowym elementem umowy była trwałość projektu. 01 grudnia podpisaliśmy nowy harmonogram rzeczowy, który mówi, że realizacja będzie w 2012 roku. Na tej podstawie wystąpiliśmy z przetargami. Od 01 marca przystępujemy do realizacji. Spółka nie wystąpi  o żadne środki jeżeli nie będą podpisane umowy z partnerami. Chciałbym zdementować informacje, że jakakolwiek Wspólnota zaciągnęła kredyt związany z realizacją tego projektu. Jeżeli Wspólnoty zaciągnęły kredyty to biorą to na własny cel  i nie jest to związane z projektem. Umowy z wykonawcami będą podpisane dopiero po rozstrzygnięciu przetargu. Jednym z elementów dotyczących całego projektu jest jego ocena merytoryczna i jakie on przyniesie efekty. W sytuacji, gdy zakres rzeczowy będzie obniżony o jakieś 20 % jego efekty będą niezgodne lub pomniejszone o 25% od oczekiwanych to może się zakończyć tym, że nie będzie dofinansowania całości. Urząd może odmówić dofinansowania.
Radny Antoni Budziłło skierował pytania i sprawę do Pana M. Ramzy o interwencję w Starostwie Powiatowym.
- Na ul. Żelaznej w stronę Rudawicy – pomalowanie środka jezdni
- oświetlenie ul. Żelaznej
Radny Zdzisław Opala -  Interpelacja na piśmie (zał. Nr 6) dot.:
- parkowania na odcinku ul. Libelta – Pl. Słowiański
- tabliczki przy Markecie „Polo"
- Uprzątnięcie plakatów wyborczych
Ogłoszono 15 min przerwę do godz. 13.27

Akapit nr 3 - brak tytułu

9.Podjęcie uchwał w sprawie:
Uchwała Nr XV/118/2011 z dnia 16 grudnia 2011 w sprawie zmiany statutu Ośrodka Pomocy Społecznej (zał. nr 7)
Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowanie - „za” 20 – jednogłośnie
Uchwała Nr XV/119/2011 z dnia 16 grudnia 2011 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Żarskiemu na realizację projektu powszechnego szczepienia dziewcząt – uczennic pierwszych klas szkół ponadgimnazjalnych prowadzonych i dotowanych przez Powiat Żarski, będących mieszkankami miasta Żagań, przeciw wirusowi HPV, wywołującemu raka szyjki macicy.(zał.nr 8)
Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowanie: „za” 20- jednogłośnie.

Projekt Uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźników procentowych określających wysokość dodatku mieszkaniowego.(zał. Nr 9)
Otwarto dyskusję.
Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza , w związku ze stanowiskiem komisji Rady złożył formalny wniosek o odrzucenie uchwały w całości i pozostawienie stawek na dotychczasowym poziomie.
Przewodniczący Daniel Marchewka wyjaśnił, że komisje wypowiedziały się podając uzasadnienia tego stanowiska. Ten formalny wniosek o odrzucenie to będzie nie przyjęcie uchwały.
Głosowanie” „za”-0, „ przeciw” - 17
Radny Stanisław Dziura poprosił o ponowne przeprowadzenie głosowania gdyż nastąpiło nieporozumienie.
Przewodniczący zasięgnął opinii Radcy Prawnego nt. ponownego głosowania. Przeprowadzono reasumpcję głosowania i zagłosowano raz jeszcze.
Głosowanie: „za” – 3, „wstrzymało się” –0, „przeciw”- 17
Uchwała została odrzucona.

Uchwała Nr XV/120/ 2011 z dnia 16 grudnia 2011 roku w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań o statusie miejskim.(zał. Nr 10)
Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Glosowanie: „za”- 19, „wstrzymało się”-1, „przeciw”-0
Uchwała została przyjęta.

Uchwała Nr XV/121/2011 z dnia 16 grudnia 2011 roku w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Żagań o statusie miejskim wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste gruntu.(zał. Nr 11)
Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowanie: „za” – 20 –jednogłośnie.

Uchwała Nr XV/122/2011 z dnia 16 grudnia 2011 roku w sprawie wyrażenia zgody na zastosowanie 7% stopy procentowej.(zał. Nr 12)
Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowanie: „za”20 – jednogłośnie

Uchwała Nr XV/123/2011 z dnia 16 grudnia 2011 roku w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargę.(zał. Nr 13)
Przewodniczący odczytał treść Uchwały.
Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowanie: „za” 20 – jednogłośnie.
Uchwałę przyjęto.

Uchwała Nr XV/124/2011 z dnia 16 grudnia 2011 roku w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego pomiędzy ul. J. Piłsudskiego a obwodnicą komunikacyjną. (zał. Nr 14)
Otwarto dyskusję.
Przewodniczący Daniel Marchewka zwrócił się z pytaniem czy plan dopuszcza budowę hipermarketu.
Naczelnik WGN Pan Mariusz Smolarczyk wyjaśnił, że plan przewiduje możliwość lokalizacji usług wielkopowierzchniowych. Obecny plan precyzuje zapisy poprzedniego.
Głosowanie: „za” – 19, „wstrzymało się”-1, „przeciw”-0
Uchwałę przyjęto.
Uchwała Nr XV/125/2011 z dnia 16 grudnia 2011 roku w sprawie określenia wzorów formularzy informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych, deklaracji na podatek od nieruchomości, wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny, a także wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny.(zał. Nr 15)
Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Glosowanie: „za” 20 jednogłośnie.
Uchwałę podjęto.
Uchwała Nr XV/126/2011 z dnia 16 grudnia 2011 roku zmieniająca uchwałę Nr LXII/103/2010 Rady Miasta Żagań z dnia 30 września 2010 roku w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości zmienionej Uchwałą Nr VI/37/2011 Rady Miasta Żagań z dnia 31 marca 2011 r. zmieniającą Uchwałę Nr LXII/103/2010 Rady Miasta Żagań z dnia 30 września 2010 roku w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości(zał. Nr 16)
Otwarto dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowanie: „za” 20 – jednogłośnie.
Uchwałę przyjęto.

Uchwała Nr XV/127/2011 z dnia 16 grudnia 2011 roku w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2011 rok Gminy Żagań o statusie miejskim.(zał. Nr 17)
Otwarto dyskusję.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że autopoprawka polega na tym, że zmniejsza się wydatki w dz. 757 rozdz. 75702 § 8010 o kwotę 46500 zł i wykreślenie zwiększenie wydatków w dz. 921 rozdz. 92118 § 2480 o 46500 zł. Ma to związek ze zwiększeniem dotacji dla Muzeum na sesji dn. 06.12.2011 i zmniejszenie wydatków na odsetki od zobowiązań długoterminowych. Burmistrz w trybie pilnym musiał zarządzeniem wprowadzić do budżetu dotację, którą otrzymaliśmy z LUW na zadania z zakresu pomocy społecznej. Jest to kwota 5100 zł dlatego jest zmiana kwot końcowych dochodów i wydatków. Kolejne przesunięcia pomiędzy paragrafami wydatków bieżących i majątkowych. Zmniejszono wydatki bieżące o kwotę 5507,28 zł i przesunięto to na wydatki majątkowe.
Te zmiany należy przenieść do WPF.
Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta zapytał o zmiany w dz. 801 i 854.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że dyrektorzy placówek oświatowych zwrócili się o zmiany w ich planach finansowych. Są to trzy rodzaje zmian. Niektóre placówki pozyskały pieniądze znaczone np. z Euroregionu. Niektóre przedszkola nie zrealizują dochodów, które były na etapie uruchomienia budżetu. Trzeci rodzaj zmian to przenosiny między działami klasyfikacji budżetowej.
Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta zauważył, ze są to dość znaczne kwoty. Czy wynikają one ze źle zrobionych projektów, czy robione z nadwyżką?
Pani Skarbnik wyjaśniła, ze dochody zaplanowano tak jak w poprzednich latach, ale ze względu na mniejsze odpłatności i mniejszą frekwencje dzieci te dochody nie zostały zrealizowane i to przełożyło się na wydatki.
Glosowanie autopoprawek: „za” – 20 jednogłośnie
Głosowanie Uchwały wraz z autopoprawkami : „za” 20 – jednogłośnie.
Uchwała przyjęta.
Uchwała Nr XV/128/2011 z dnia 16 grudnia 2011 roku w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żagań o statusie miejskim.(zał. Nr 18)
Otwarto Dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Głosowanie: „za” 20 jednogłośnie.
Uchwała została przyjęta.

10. Odpowiedź na interpelację.
Burmistrz wraz z Prezesem Wiesławem Źrebcem udzielili odpowiedzi na interpelację. Pozostałe zostaną udzielone na piśmie.
11. Sprawy organizacyjne.
Głos zabrała Pani Halina Szyposz. Oddała swój głos przedstawicielowi Rady Pedagogicznej ZS Nr 2. Opiekun szkolny PCK wystąpiła o wsparcie finansowe dla ciężko chorego chłopca ucznia kl. I.
Przewodniczący Daniel Marchewka poinformował o piśmie o zarejestrowaniu Klubu „Wspólne Miasto”.(zał. Nr 19)
Sesja budżetowa odbędzie się 29 grudnia o godz. 9.00
Sesję zamknięto o 14.30.


Protokołowała: Dorota Paluch

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Paluch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Paluch
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-01-23 11:09:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-01-23 12:17:33
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-01-23 12:17:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1978 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony