ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr XXIII z sesji Rady Miasta Żagań z dnia 18 maja 2012 r.

Informacja ogłoszona dnia 2012-07-04 13:53:56 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr XXIII/2012

Z sesji Rady Miasta Żagań z dnia 18 maja 2012 r.

 

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad

Obrady sesji otworzył Przewodniczący Daniel Marchewka o godz. 11.00. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 20 radnych co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie uchwał. Przewodniczący przywitał przybyłych radnych i gości (listy obecności stanowią załącznik 1 i 2 do niniejszego protokołu)

 Nieobecny radny to Andrzej Łukasiewicz.

        Obrady odbyły się w Sali Kurlandzkiej Pałacu Książęcego w Żaganiu. O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie, projekty uchwał przesłano wraz z zawiadomieniem stanowiącym zał. Nr 3 do protokołu.

 

2.       Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady Miasta Daniel Marchewka złożył wniosek o przeniesienie punktów porządku obrad: punkt 10 tj „Podjęcie uchwał” przenieść do punktu 3.

Głosowanie wniosku: „za” 19, „wstrzymało się” 1 „przeciw” 0

 

Wprowadzenie uchwał do porządku obrad:

Do punktu 3.3 projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok Gminy Żagań o statusie miejskim

Głosowanie: „za” 20 jednogłośnie

Do punktu 3.4 projekt uchwały zmieniająca Uchwałę Nr XVII/8/2004 Rady Miasta Żagań z dnia 26 lutego 2004 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

 

Wiceprzewodniczący Rady Mirosław Ramza wniósł o niewniesienie do porządku obrad tego projektu ze względu na to, że projekt trafił do radnych w dniu sesji.

Wyjaśnień dot. wprowadzenia tego projektu udzielili: Pani Maria Wrońska- Radca Prawny oraz Dyrektor Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej Pan Bogdan Fryze.

Po udzielonych wyjaśnieniach Wiceprzewodniczący wycofał wniosek.

Przystąpiono do głosowania wprowadzenia punktu 3.4.

Głosowanie : „za” 20 jednogłośnie.
 

Radny Dariusz Kudła złożył projekt Uchwały zmieniającej Uchwałę Nr VI/39/2012 Rady Miasta Żagań z dnia 31 marca 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości diet Radnych Rady Miasta Żagań.

Głos w dyskusji zabrał Wiceprzewodniczący Rady Mirosław Ramza.

Głosowanie za wprowadzeniem projektu:

„za” 7 „wstrzymało się” 13, „przeciw” 0

Wniosek nie został wprowadzony do porządku.

 

Radny Zdzisław Opala odczytał  wspólne pismo Klubu Radnych „Nasze Miasto” i Klubu „Wspólne Miasto” dot. zmian w proponowanym porządku obrad tj. wprowadzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa uchwałą Rady Miasta Żagań. Pismo stanowi załącznik do protokołu.

Po odczytaniu pisma głos zabrał Przewodniczący Rady Daniel Marchewka wyjaśniając kwestie poruszane we wniosku. Następnie poddał pod glosowanie wniosek o niewprowadzenie do porządku obrad wniesionego projektu.

Głosowanie wniosku: „za” 12, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 8

 

Radna Krystyna Hucał odczytała wspólne pismo Klubu Radnych „Nasze Miasto” i Klubu „Wspólne Miasto” dot. zmian w proponowanym porządku obrad tj. wycofanie projektu uchwały(punkt 3.2 porządku obrad) zmieniającej Uchwałę Nr VI/39/2012 Rady Miasta Żagań z dnia 31 marca 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości diet Radnych Rady Miasta Żagań.

Pismo stanowi załącznik do protokołu.

Głosowanie wniosku: „za” 8, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 12

Uchwała pozostała w porządku obrad.

 

Radny Dariusz Kudła wniósł o rozszerzenie porządku obrad o punkt „Sprawozdanie Przewodniczącego Rady z działalności między sesjami”

Radny Stanisław Dziura wniósł o zniesienie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej komisji statutowej (punkt 3.1 porządku obrad) jak również wypowiedział się na temat tego projektu. Wyjaśnień do tego projektu udzielił Przewodniczący Rady.

Głos w dyskusji zabrał Radny Dariusz Kudła, Radca prawny – Maria Wrońska oraz Henryk Sienkiewicz.

Głosowanie za przyjęciem porządku obrad ze zgłoszonymi zmianami.

„za” 12, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 8
 

3.       Podjęcie uchwał w sprawach:

 

Uchwała Nr XXIII/41/2012 w sprawie powołania doraźnej komisji statutowej

 

Przewodniczący Komisji przedstawili stanowiska swoich Komisji:

Komisja Budżetu i Finansów –decyzje na sesji

Komisja Zdrowia, Pomocy społecznej, Oświaty i Kultury – pozytywne

Komisja Rewizyjna – 3 głosy „za”, 2 głosy „przeciw”

Komisja Praworządności, Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego – decyzje na sesji

Komisja Gospodarki Miejskiej – przyjęła do wiadomości. Decyzje na sesji.

 

Radny Dariusz Kudła zgłosił formalny wniosek do projektu uchwały do § 1, aby w skład komisji weszli szefowie Klubów, Przewodniczący Rady oraz osoby współpracujące tj. Pani Sekretarz Miasta i Pani Mecenas.

Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza zabrał głos w dyskusji.

Przystąpiono do głosowania wniosku Radnego Dariusza Kudły.

Głosowanie: „za” 8, „wstrzymało się” 0, „przeciw” 12
 

Przystąpiono do zgłoszenia kandydatur do Komisji

Mirosław Ramza zgłosił Przewodniczącego Daniela Marchewkę. Przewodniczący wyraził zgodę.

Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta zgłosił Radnego Henryka Sienkiewicz. Radny wyraził zgodę.

Radna Halina Szyposz zgłosiła Radnego Zbigniewa Białkowskiego. Radny wyraził zgodę.

Wiceprzewodniczący Rady Mirosław Ramza zgłosił Radną Krystynę Jankowską. Radna wyraziła zgodę.

Przewodniczący Rady Daniel Marchewka zgłosił Radną Halinę Szyposz. Radna wyraziła zgodę.

Wiceprzewodniczący Rady Mirosław Ramza zgłosił Wiceprzewodniczącego Rady Stanisława Piniutę. Wiceprzewodniczący wyraził zgodę.

Radny Zbigniew Białkowski zgłosił Wiceprzewodniczącego Mirosława Ramzę. Wiceprzewodniczący wyraził zgodę.

Radny Henryk Sienkiewicz zgłosił Radnego Stanisława Kucaba. Radny nie wyraził zgody.

Radna Halina Szyposz zgłosiła Radnego Cypriana Maszlonga. Radny nie wyraził zgody.

 

Przewodniczący zwrócił się z pytaniem do Pani Marii Wrońskiej w sprawie sposobu głosowania tego projektu. Pani M. Wrońska udzieliła wyjaśnień. Głos w dyskusji zabrał Henryk Sienkiewicz oraz Pani Krystyna Jankowska.

Głosowanie uchwały „za” 12, „wstrzymało się” 3, „przeciw” 5

 

Uchwała Nr XXIII/42/2012 zmieniająca Uchwałę Nr VI/39/2012 Rady Miasta Żagań z dnia     31 marca 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości diet Radnych Rady Miasta Żagań.

 
 

Wyjaśnienia do projektu złożył Przewodniczący Rady Daniel Marchewka. Otworzył dyskusję nad projektem. Głos w dyskusji zabrał Radny Stanisław Dziura. Wyjaśnień do wystąpienia Radnego St. Dziury udzielił Przewodniczący Rady. Następnie Głos zabrał Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta, Radny Dariusz Kudła oraz Przewodniczący Daniel Marchewka oraz Radca Prawny.

Zamknięto dyskusję nad projektem. Radny Dariusz Kudła poprosił o 5 min. przerwy.

Kolejnych wyjaśnień udzieliła Pani Maria Wrońska – Radca Prawny. Następnie Przewodniczący Rady odczytał ostateczne brzmienie § 1 projektu uchwały.

Przystąpiono do głosowania: „za” 12, „wstrzymało się” 3, „przeciw” 5

 

Uchwała Nr XXIII/43/2012 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok Gminy Żagań o statusie miejskim.

 

Informacje i wyjaśnienia dot. projektu uchwały przedstawiła Pani  Skarbnik Teresa Łapczyńska. Otwarto dyskusję nad projektem. Głos w dyskusji zabrał Wiceprzewodniczący Rady Stanisław Piniuta, Przewodniczący Rady Daniel Marchewka oraz Radny Zdzisław Opala. Po dyskusji głos zabrała Pani Skarbnik Teresa Łapczyńska udzielając wyjaśnień. Następnie głos zabrał Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza oraz Przewodniczący Rady, który zgłosił następujące wnioski:

- przesunięcie 10.000 zł z Letniej Akademii Muzycznej na Forum Perkusji

Stanowisko Komisji Budżetu i Finansów przedstawił Przewodniczący Komisji Henryk Sienkiewicz.

Podjęto głosowanie wniosku. „Za” 20 – jednogłośnie.

 

- zabezpieczenia kwoty 73.600 zł dla Żagańskiego Stowarzyszenia Muzycznego na Międzynarodowe Forum Perkusyjne

 Przewodniczący Komisji przedstawił stanowisko Komisji Budżetu i Finansów z dnia 15 maja br dot. zabezpieczenia kwoty 73.600 zł dla Żagańskiego Stowarzyszenia Muzycznego na Międzynarodowe Forum Perkusyjne.

Podjęto głosowanie wniosku:

„za” 18, „wstrzymało się” 2, „przeciw” 0
 

Przystąpiono do głosowania uchwały w całości: „za” 20 – jednogłośnie

 

Uchwała Nr XXIII/44/2012 zmieniająca Uchwałę Nr XVII/8/2004 Rady Miasta Żagań z dnia 26 lutego 2004 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

 

Otwarto dyskusję nad projektem. Dyskusji nie podjęto.

Pani M. Wrońska uzupełniła informację w sprawie tytułu uchwały. Przewodniczący Rady odczytał pełne brzmienie tytułu projektu. Przystąpiono do głosowania .

 

 „za” 20 – jednogłośnie.

 

Ogłoszono 5 min przerwy.

Obrady opuścili: Przewodniczący rady Daniel Marchewka oraz Radny Krystian Marchewka. Kworum 18 radnych. Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta przewodniczył dalszej sesji.

 

4.       Przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza miedzy sesjami.

Za przyjęciem 18- jednogłośnie.

 

5.       Przyjęcie sprawozdania z wykonania uchwał.

Za przyjęciem 18 – jednogłośnie.

 

6.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Za przyjęciem 18- jednogłośnie.

 

7.       Przyjęcie sprawozdań z działalności placówek kultury

Głos w dyskusji zabrał Radny Dariusz Kudła oraz Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza. Wiceprzewodniczący Rady Stanisław Piniuta określił ramy czasowe prezentacji jednostek kultury.

Jako pierwsza wystąpiła Pani Magdalena Śliwak - dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej przedstawiając sprawozdanie z działalności MBP.

 

Dyrektor Muzeum Obozów Jenieckich był nieobecny na sesji. Radni zapoznali się z materiałami przygotowanymi przez Muzeum ponieważ otrzymali je razem z materiałami na sesję.

 

Następnie głos zabrała Pani Anna Mrowińska – dyrektor Centrum Kultury przedstawiając działalność swojej placówki.

Pytania do Pani dyrektor skierował Wiceprzewodniczący Ramza. Glos w dyskusji zabrał Przewodniczący Komisji Oświaty Zbigniew Białkowski.

Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta poprosił o przedstawienie wykazu dokumentów potwierdzających wydatkowanie środków pieniężnych na imprezy przedstawione w piśmie z dnia 18 maja br stanowiące załącznik do protokołu.

Głos zabrał Z-ca Burmistrza Jerzy Bielawski w sprawie działalności instytucji kultury.

Ponownie głos zabrał Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza. Radny Antonii Budziłło złożył podziękowania dla Pani dyrektor Centrum Kultury. Pani Skarbnik wyjaśniła zagadnienia związane ze sprawozdawczością jednostek kultury.

Ponownie głos zabrali Wiceprzewodniczący Mirosław Ramza, Radny Dariusz Kudła, Radna Halina Szyposz, Radny Zbigniew Białkowski.

Po wystąpieniu Pani Dyrektor A. Mrowińskiej Radna Halina Szyposz poprosiła o przerwę oraz zgłosiła wniosek o przeniesienie punktu porządku obrad „Interpelacje, wnioski, zapytania” przed punkt „Sprawozdania Komisji Rady z działalności”.

Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta ogłosił 3 min. przerwę.

Po przerwie Radna Halina Szyposz wycofała swój wniosek, jednocześnie prosząc o udzielenie głosu między punktami Radnemu Rafałowi Goliczce.

Radny Rafał Goliczko przedstawił radnym otrzymany anomin. Po zapoznaniu się z jego trescią wywiązała się dyskusja, w której głos zabrali Radni Stanisław Dziura, Tadeusz Wołoszyn, Antonii Budziłlo, Wiceprzewodniczący St. Piniuta i Mirosław Ramza oraz Z-ca Burmistrza.

 

8.       Przyjęcie sprawozdania z inwestycji miasta w dziedzinie infrastruktury, sportu i kultury.

Pytań i uwag brak.

 

9.       Sprawozdania z działalności Komisji Rady

Komisje przedstawiły swoje sprawozdania w następującej kolejności:

Komisja Budżetu i Finansów

Komisja Zdrowia, Pomocy społecznej, Oświaty i Kultury

 Komisja Rewizyjna
 Komisja Gospodarki Miejskiej

Komisja Praworządności, Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego

 

Pani Teresa Łapczyńska przekazała prośbę Burmistrza skierowaną do Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej o zapoznanie się z materiałami dot. rozliczenia Letniej Akademii Muzycznej i Forum Perkusji, które znajdują się w Wydz. Oświaty.

 

10.   Interpelacje wnioski zapytania

Radna Ewa Adamczyk – Bryszewska złożyła następujące interpelacje:

- zagospodarowanie terenu w Rynku – obecnie plac z ogrodzeniem blaszanym

- ograniczenie prędkości na ul. II Armii WP

 

Radny Zdzisław Opala zgłosił wniosek formalny aby kwotę przeznaczoną na wymianę dachu w PSP Nr 3 przeznaczyć na naprawę dachów w placówkach podległych tj ZS Nr 1 i 2 , wszystkich szkołach i przedszkolach.

Głos zabrał Wiceprzewodniczacy Mirosław Ramza oraz Henryk Sienkiewicz.

Radny Henryk Sienkiewicz zgłosił wniosek, aby Radny Opala złożył odpowiednie, wymagane dokumenty i postępował zgodnie z tym.

 

Antoni Budziłło zgłosił:

- przywrócenie ruchu dwukierunkowego na ul. Sportowej – prośba mieszkańców ul. Findera

 

Zbigniew Białkowski:

- wprowadzenie zmian w budżecie dot. zabezpieczenia środków na remont dachu w ZS Nr 1 oraz Przedszkolu Nr 5 przy ul Wałowej.

 
Radny Dariusz Kudła:

- Postawienie znaku zakazu parkowania i postoju na ul. Łużyckiej -  od skrzyżowania ul. Brodatego do skrzyżowania z ul. Wałową – utrudniony wyjazd z parkingu.

- ustawienie znaku zakazu parkowania i postoju na ul. Przyjaciół Żołnierza naprzeciwko banku w kierunku na Iłową.

- remont odcinka 350 m ul. Lotników Alianckich

 

Radna Halina Szyposz:

- do Burmistrza – czy wyraził pisemną zgodę dla ZS Nr 1 na obsługę prawną której koszt od 01.09.2010 do 30.04.2012 wyniósł 5.900 zł.

- rodzice i pracownicy Przedszkola Wojskowego zwracają się z pytaniem na jakim etapie znajduje się przekazywanie – przejmowanie przedszkola? Kiedy nastąpi ostateczne przejęcie?

- w dniu 3 maja odbyła się Msza Św. w intencji ojczyzny opłacona i zamówiona przez Urząd Miasta. Dlaczego Burmistrz nie zaprosił na tą uroczystą Mszę Przewodniczącego Rady Miasta?

 

Radny Zdzisław Opala wycofał swój wniosek.

 
Marian Świątek:

- cięcia pielęgnacyjne drzewa na skarpie przy ul. Przyjaciół Żołnierza – Łokietka

- poszerzenie zwężenia ul. Przyjaciół Żołnierza

 

Mirosław Ramza – do Burmistrza

 

- czy będzie uczestniczył w sesjach Rady Miasta?

- czy w tym roku również nie wykorzysta urlopu wypoczynkowego?

- czy Urząd będzie musiał wypłacać Burmistrzowi ekwiwalent za niewykorzystany urlop?

- kiedy będzie wykonywał uchwały Rady Miasta?

 

Do Przewodniczacego Rady – aby szkolenie dla radnych odbyło się jak najszybciej

 

Zdzisław Opala do Wiceprzewodnicząceg M.Ramzy – dlaczego nie pełni dyżurów?

 

11.   Odpowiedzi na interpelacje

Z-ca burmistrza poinformował, że odpowiedzi na interpelacje zostaną przekazane pisemnie.

 

Wiceprzewodniczacy Mirosław Ramza poinformował, że nie otrzymał odpowiedzi na interpelacje złożone w miesiącu styczniu.

 

Pani Sekretarz wyjaśniła sprawę udzielania odpowiedzi na interpelacje.

 

12.   Sprawy organizacyjne

 

Wiceprzewodniczący Stanisław Piniuta odczytał pisma:

- Radnego Rafała Goliczki w sprawie rezygnacji z bycia sympatykiem PIS

- Centrum Kultury w sprawie powołania Rady Artystycznej

- w sprawie organizacji pikniku LOKO-PIKNIK.

 

Radny Cyprian Maszlong poinformował o tym, że funkcję Przewodniczacej Klubu Radnych „Nasze Miasto” od dnia 14.05.2012 pełni Pani Krystyna Hucał.

 

Wiceprzewodniczacy Ramza zwrócił się do Z-cy burmistrza o podanie zakresu obowiązków oraz za jakie spółki odpowiada.

Z-ca Burmistrza udzielił odpowiedzi na zadane pytania.

 

13.   Zamkniecie sesji

Sesję zamknięto o godz. 14.42.

Nagranie CD stanowi integralną część protokołu.

Protokołowała: Dorota Paluch

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Paluch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-07-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Paluch
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-07-04 13:48:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-07-04 13:53:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-07-04 13:53:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2512 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony