ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówkąDrukuj informacjęSprawa: Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Szczegóły informacji

Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2018-05-18 10:20:42

Termin załatwienia

30 dni

Osoba kontaktowa

Milena Magiera - pokój nr 165

Miejsce załatwienia

ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pok. nr 165

Telefon kontaktowy

68 477 10 59

Adres e-mail

 

Sposób załatwienia

Wydanie licencji

Miejsce odbioru

Urząd Miasta Żagań, ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pok. nr 165

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o wydanie/zmianę licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką
 
Załączniki do wniosku:
  • oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji (załącznik nr 1);
  • zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku – dotyczy przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy, zatrudnionych przez niego kierowców oraz osób niezatrudnionych przez przedsiębiorcę, lecz wykonujących osobiście przewóz na jego rzecz;
  • wykaz pojazdów (załącznik nr 2);
  • wykaz kierowców – tylko w przypadku zatrudniania kierowców (załącznik nr 3);
  • dowód uiszczenia opłaty;
 
a także - do wglądu:
 
  • dowód rejestracyjny lub pozwolenia czasowe wraz z adnotacją TAXI;
  • w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem pojazdu – dokument potwierdzający prawo dysponowania pojazdem;
  • świadectwo legalizacji taksometru, o ile występuje;
  • aktualne zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy, a w przypadku zatrudnienia kierowców - również ich zaświadczenia;
  • aktualne zaświadczenie o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy, a w przypadku zatrudnienia kierowców - również ich zaświadczenia;
  • prawo jazdy przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy, a w przypadku zatrudnienia przez niego kierowców - również ich prawa jazdy;
  • dokument pełnomocnictwa, o ile został ustanowiony pełnomocnik oraz dowód uiszczenia opłaty z tytułu udzielenia pełnomocnictwa
 
Przy składaniu kopii załączników należy przedstawić oryginały do wglądu.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia

Czas realizacji

do 30 dni

Opłaty

  1. Opłata za wydanie licencji w zależności od wnioskowanego terminu jej ważności:
    - 200 zł – za okres ważności od 2 do 15 lat,
    - 250 zł – za okres ważności od 15 do 30 lat,
    - 300 zł – za okres ważności od 30 do 50 lat.
  2. Za każdy pojazd zgłoszony we wniosku o udzielenie licencji pobiera się opłatę odpowiednią dla okresu ważności licencji powiększoną o 10%.
  3. Za wydanie wypisu z licencji na każdy pojazd samochodowy pobiera się 1% opłaty za udzielenie licencji.
  4. Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty należnej za udzielenie licencji za dany okres ważności licencji.
  5. Opłata skarbowa 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
  6. Opłatę należy wnieść w kasie Urzędu Miasta w godzinach jej otwarcia lub na konto Urzędu Miasta w Żaganiu, nr konta Santander Bank Polska S.A. I O/Żagań  66 1090 2558 0000 0006 4000 0100

Tryb odwoławczy

  1. Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  2. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Uwagi

  1. Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
  2. W przypadku rezygnacji z licencji , wnioskodawca zobowiązany jest zgłosić ten fakt w Urzędzie Miasta Żagań
  3. Odbiór zezwolenia osobiście z dowodem osobistym lub przez pełnomocnika.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów
  3. Kodeks postępowania administracyjnego
  4.  Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  5. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Szkudlarek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-05-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Szkudlarek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-05-18 10:14:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Marian Senyk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-05-18 10:20:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marian Senyk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-01 08:36:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1521 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony