ˆ

Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 2 800 000,00 ZŁ. (SŁOWNIE : DWA MILIONY OSIEMSET TYSIĘCY ZŁOTYCH). Drukuj informację Zamówienie publiczne: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 2 800 000,00 ZŁ. (SŁOWNIE : DWA MILIONY OSIEMSET TYSIĘCY ZŁOTYCH).

Szczegóły informacji

UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 2 800 000,00 ZŁ. (SŁOWNIE : DWA MILIONY OSIEMSET TYSIĘCY ZŁOTYCH).

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: GMINA ŻAGAŃ O STATUSIE MIEJSKIM

Finansowanie: ze środków własnych Gminy

Nr TED: 2014-092736

Termin składania ofert / wniosków: 2014-08-26 11:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2014-08-26 11:10:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17, Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego, pok. nr 26

Ogłoszono dnia: 2014-07-15 przez Janina Chłostowska

Treść:

OGŁOSZENIE
Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość   kwoty 207 000 euro, określoną w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych - dla  usług,  prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego
 
I. INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1) NAZWA, ADRESY , PUNKTY KONTAKTOWE
Gmina  Żagań o statusie miejskim
Adres pocztowy : Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17, POLSKA
Punkt kontaktowy :Urząd Miasta, Wydział  Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego  pok. Nr 26, Plac Słowiański 17, 68- 100 Żagań,  tel. (068) 477-10-39  
fax. 068 477-10-17
Osoby do kontaktów:  
-w zakresie  ustawy Prawo zamówień publicznych :  Janina Chłostowska Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego
Adres internetowy :  www.um.zagan.pl   bip/przetargi publiczne.
 
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, po opublikowaniu  ogłoszenia o zamówieniu publicznym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
 
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna  będzie  na stronie internetowej Zamawiającego  www.um.zagan.pl w  BIP-ie w  przetargach  publicznych - dopiero po opublikowaniu ogłoszenia w bazie TED-http://tedeuropa.eu pod nazwą : pl-Żagań: usługi bankowe.
 
Oferty należy przesyłać na adres : Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17, Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego, pok. nr 26
 
 I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
 Organ władzy lokalnej.
 Ogólne usługi publiczne.
 Instytucja zamawiająca nie dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających.
 
II:  PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II1.1) Nazwa  nadana zamówieniu przez Zamawiającego
UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO  W KWOCIE 2 800 000,00 ZŁ. ( SŁOWNIE : DWA MILIONY OSIEMSET TYSIĘCY ZŁOTYCH ). 
 
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce świadczenia usługi:
Usługa, kategoria usługi nr 6
Głownie miejsce świadczenia usługi: Urząd Miejski Żagań
 
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy: 
Zamówienia publicznego
 
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej
Zamówienie nie dotyczy zawarcia umowy ramowej.
 
II.1.5) Krótki opis zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 800 000,00 zł. ( dwa miliony osiemset tysięcy złotych). Kredyt zostanie wykorzystany w następujący sposób :
- kwota 1 500 000,00 zł. na przebudowę Placu Słowiańskiego w ramach projektu  pn. „ Rewitalizacja Starówki Miejskiej w Żaganiu- etap I” , 
-  kwota 250 000,00 zł. na rewitalizację budynku  Urzędu Miasta przy Placu Słowiańskim 17  w ramach projektu pn. „Rewitalizacja Starówki Miejskiej w Żaganiu – etap I”,
- kwota 550  000,00 na wymianę stolarki okiennej w Pałacu Książęcym w ramach projektu  pn. „ Rewitalizacja Starówki Miejskiej w Żaganiu- etap I”,
- kwota 500 000,00 zł. na wykonanie sceny w Sali Kryształowej Pałacu Książęcego wraz z jej   nagłośnieniem i oświetleniem.
Powyższe dane dotyczące przedmiotu kredytowania Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić i zapisać we wzorze umowy. 
 
2. Przyjmuje się następujący termin uruchomienia  kredytu:  
- 10 września  2014 r,  
Zamawiający  oczekuje aby Wykonawca przewidział możliwość zmiany terminu wykorzystania kredytu pod potrzeby Kredytobiorcy w okresie do 31.12 .2014 r.  i  zapisał  to we wzorze umowy. 
 
3. Raty kapitałowe spłacane będą kwartalnie w latach : 2016 – 2025  w następujący sposób; - w roku 2016 :  100 000,00zł.  tj. 4 x 25 000,00 zł.
- w roku 2017 :  100 000,00 zł. tj. 4x25 000,00 zł.  
- w roku 2018 :  350 000,00 zł.  tj. 4x 87 500,00 zł.
- w roku 2019 :  350 000,00 zł tj. 4 x 87 500,00 zł.
- w roku 2020 :  350 000,00 zl. tj. 4 x 87 500,00 zł.  
- w roku 2021 :  100 000,00 zł. tj. 4 x 25 000,00 zł.
- w roku 2022 :  200 000,00 zł. tj. 4 x 50 000,00 zł.
- w roku 2023 :  300 000,00 zł. tj. 4 x 75 000,00 zł.
- w roku 2024 :  300 000,00 zł. tj. 4 x 74 000,00 zł.
- w roku 2025 :  650 000,00 zł. tj. 4 x 162 500,00 zł.   
Termin spłaty rat będzie przypadał:  do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy.
 
4. Odsetki od kredytu spłacane będą miesięcznie do ostatniego dnia miesiąca.
 
5. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej, równej wysokości stawki bazowej WIBOR 1M dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych w PLN powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty.
Stawkę WIBOR 1M przyjąć należy jako średnią arytmetyczną stawek ze wszystkich dni miesiąca poprzedzającego  kolejny miesięczny okres odsetkowy.
 
6. Odsetki naliczane będą w oparciu o zasadę wyrażoną w postaci ilorazu 365/365 (366/366 w roku przestępnym),  co oznacza przyjęcie rzeczywistej ilości dni w okresie odsetkowym w stosunku do rzeczywistej ilości  dni w roku obrachunkowym.
 
7. W przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek  przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonym terminie.    
8. Nie przewiduje się  ponoszenia kosztów prowizji przygotowawczej, ani żadnych dodatkowych prowizji i opłat.
 
9. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny In blanco wraz z deklaracja wekslową.
 
10. Skarbnik Miasta wyraża zgodę na udzielenie kontrasygnaty na wekslu oraz deklaracji wekslowej.     
 
11. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe.
 
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu, w dogodnym dla siebie terminie, a także możliwość wykorzystania kredytu w mniejszej kwocie. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczane będą wyłącznie od niespłaconej kwoty kredytu, a Zamawiający zwolniony będzie od jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu na rzecz Wykonawcy.
 
13. Zamawiający  zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu spłat kredytu, w tym w związku z wydłużeniem terminu spłaty kredytu. 
 
14. Przedstawiona wieloletnia Prognoza Finansowa została sporządzona z uwzględnieniem przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23.12.2010r. w sprawie szczegółowego sposobu kwalifikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego, w tym do długu Skarbu Państwa.
W związku z tym Rozporządzeniem nie zostanie przekroczony wskaźnik poziomu zadłużenia obsługi długu w okresie spłaty kredytu.
 
Dla potrzeb ustalenia ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 27 czerwca 2014 r.  
 
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)        
Główny przedmiot :
66.11.00.00-4    USŁUGI BANKOWE
66.11.30.00-5    USŁUGI UDZIELANIA KREDYTU  
 
II.1.7) Zamówienie nie jest objęte porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
II.1.8)  Informacja dotycząca ofert częściowych
Zamawiający nie dopuszcza  możliwości składania ofert  częściowych.
 
II.1.9) Informacje dotyczące ofert wariantowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
 
II.2.WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres zamówienia:
Zamówienie obejmuje udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w kwocie 2 800 000,00 zł. (słownie : dwa miliony osiemset tysięcy złotych )
 
II.3. CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA  LUB TERMIN REALIZACJI
 Rozpoczęcie : od  dnia zawarcia umowy ;    zakończenie - 31 grudnia 2025r.
 
III. INFORMACJA O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I 
TECHNICZNYM
III.1.  WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje
1.  Zamawiający  żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
 
2.  Wadium  w wysokości 23 119,00  zł, słownie: dwadzieścia trzy tysiące sto dziewiętnaście złotych i 00/100  należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
 
3.  Wadium należy wnieść w jednej  lub kilku z niżej  wymienionych  form:
1) pieniądzu; 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze  poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b  ust.5 pkt  2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.  Nr 109, poz.1158, z późn. zm).
 
4.  Wadium wnoszone w  pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany   przez Zamawiającego nr BZ WBK S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558 0000 0006 4000 0101 i   przechowuje się na tym rachunku.
 
5.  Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy kwota  wadium zostanie zaksięgowana  na wskazanym koncie Zamawiającego nie później, jak  przed upływem terminu składania ofert. Kopię dowodu wpłaty wadium Wykonawca dołącza do oferty.
 
6.  Dokument potwierdzający wniesienie wadium  w innej formie niż w pieniądzu winien być  złożony w oryginale, odrębnie od oferty,  przed terminem składania ofert.
 
7.  Wykonawca, którego  oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej  formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego  postępowania.
 
8.  Zamawiający zwraca  wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej (lub unieważnieniu postępowania), z wyjątkiem Wykonawcy, którego  oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, oświadczeń  czy też pełnomocnictw, nie złożył stosownych dokumentów, oświadczeń czy pełnomocnictw. 
 
8a.  Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zwraca się  wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
 
9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę  przed upływem terminu składania ofert.
 
10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.8 i 8a,  jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania  jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
 
11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami   wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono  przechowywane,   pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za  przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
 
12. Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa  Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności   wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia  postępowania do  zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty  najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano  jako najkorzystniejszą
 
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie (o uzupełnienie oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw, zgodnie z art.26  ust.3 i art.25 ust.1 Ustawy  Prawo zamówień publicznych) nie złożył  dokumentów lub oświadczeń czy też pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie  leżących po jego stronie.
 
14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana :
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; ;
2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
 
Rozdział 9
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
9.1.Wykonawca jest związany ofertą przez 60 dni. Bieg terminu związania ofertą  rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
 
9.2.Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć  termin  związania ofertą, z tym że  Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą,  zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody  na przedłużenie terminu  związania ofertą nie powoduje utraty wadium.
 
9.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania oferta. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
 
III.1.2) Główne warunki finansowania  i płatności  lub odniesienia do odpowiednich  przepisów je regulujących
1. Zamówienie finansowane jest ze środków własnych Gminy.
 
2. Płatności :
Raty kapitałowe spłacane będą kwartalnie w latach : 2016 – 2025  w następujący sposób; - w roku 2016 :  100 000,00zł.  tj. 4 x 25 000,00 zł.
- w roku 2017 :  100 000,00 zł. tj. 4x25 000,00 zł. 
- w roku 2018 :  350 000,00 zł.  tj. 4x 87 500,00 zł.
- w roku 2019 :  350 000,00 zł tj. 4 x 87 500,00 zł.
- w roku 2020 :  350 000,00 zl. tj. 4 x 87 500,00 zł. 
- w roku 2021 :  100 000,00 zł. tj. 4 x 25 000,00 zł.
- w roku 2022 :  200 000,00 zł. tj. 4 x 50 000,00 zł.
- w roku 2023 :  300 000,00 zł. tj. 4 x 75 000,00 zł.
- w roku 2024 :  300 000,00 zł. tj. 4 x 74 000,00 zł.
- w roku 2025 : 650 000,00 zł. tj. 4 x 162 500,00 zł.  
Termin spłaty rat będzie przypadał:  do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy.
Odsetki od kredytu spłacane będą miesięcznie do ostatniego dnia miesiąca.
Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej, równej wysokości stawki bazowej WIBOR 1M dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych w PLN powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty.
Stawkę WIBOR 1M przyjąć należy jako średnią arytmetyczną stawek ze wszystkich dni miesiąca poprzedzającego  kolejny miesięczny okres odsetkowy.
Odsetki naliczane będą w oparciu o zasadę wyrażoną w postaci ilorazu 365/365 (366/366 w roku przestępnym),  co oznacza przyjęcie rzeczywistej ilości dni w okresie odsetkowym w stosunku do rzeczywistej ilości  dni w roku obrachunkowym.
 W przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek  przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonym terminie.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu, w dogodnym dla siebie terminie, a także możliwość wykorzystania kredytu w mniejszej kwocie. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczane będą wyłącznie od niespłaconej kwoty kredytu, a Zamawiający zwolniony będzie od jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. 
Zamawiający  zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu spłat kredytu, w tym w związku z wydłużeniem terminu spłaty kredytu
 
III.1.3) Forma prawna jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie  zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i  zawarcia  umowy w  sprawie  zamówienia publicznego. Na potwierdzenie ustanowienia pełnomocnika Wykonawcy załączają do oferty stosowne pełnomocnictwo. 
Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia,  zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie  zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych  Wykonawców.
 
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego. 
Informacje i formalności konieczne do dokonania  oceny spełnienia wymogów:
1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki  dotyczące :
1) posiadania uprawnień  do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa  nakładają obowiązek ich posiadania;          
2) posiadania  wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do  wykonania zamówienia;           
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
 
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia  np. w formie Konsorcjum
W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie  zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i  zawarcia  umowy w  sprawie  zamówienia publicznego. Na potwierdzenie ustanowienia pełnomocnika Wykonawcy załączają do oferty stosowne pełnomocnictwo. 
Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia,  zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie  zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych  Wykonawców.
 
2.  W  zakresie  posiadania  przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania  określonej działalności lub czynności, Zamawiający  wymaga na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r., poz. 1376 z póz. zm. ) aby Wykonawca posiadał uprawnienia do prowadzenia działalności związanej z udzielaniem i obsługą kredytów. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału  w postępowaniu  na podstawie art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda aby Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące dokumenty:
- zezwolenie na prowadzenie banku lub instytucji kredytowej- zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe  ( tekst jednolity z 2012, poz. 1376 z późn.zm.)  lub inny dokument równoważny,
- oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.    
 
3. Zamawiający żąda aby Wykonawca wykazał się  brakiem podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia  warunków, o których  mowa  w art. 24 ust.1  Ustawy Prawo  zamówień publicznych. W  tym celu Zamawiający żąda  od Wykonawców  następujących  dokumentów:  
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
 
2) aktualny  odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy   wymagają  wpisu  do rejestru lub  ewidencji , w celu wykazania braku podstaw do  wykluczenia  w  oparciu o art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6  miesięcy przed  upływem terminu składania ofert;
 
3) aktualne  zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności  lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem  terminu składania ofert;
 
4) aktualne  zaświadczenie  właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające,  że Wykonawca nie zalega z opłaceniem  składek  na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub  potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie  na raty  zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert. 
 
5) aktualna   informacja  z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w  art.  24  ust.1 pkt  4-8, 10-11 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona  nie wcześniej  niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
 
6) aktualna  informacja  z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w  art.24  ust.1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona  nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
 
Wykonawcy występujący  wspólnie  warunek braku podstaw do wykluczenia z postępowania spełniają na takich samych warunkach, jak Wykonawcy występujący samodzielnie (odrębnie
dla każdego podmiotu).
 
7) Dokumenty dla  podmiotów zagranicznych (jeżeli dotyczy):
a) jeżeli, w przypadku  Wykonawcy  mającego  siedzibę  na terytorium  Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art.24 ust.1 pkt.5-8, 10-11ustawy Prawo zamówień publicznych, mają miejsce zamieszkania  poza terytorium Rzeczypospolitej  Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie  właściwego organu  sądowego albo administracyjnego miejsca  zamieszkania, dotyczące niekaralności   tych osób w zakresie określonym w  art.24 ust.1 pkt.5-8, 10-11 ustawy Prawo zamówień publicznych,  wystawione  nie  wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania  ofert, z tym że w   przypadku gdy w  miejscu  zamieszkania  tych osób nie wydaje się takich  zaświadczeń -  zastępuje się  je dokumentem   zawierającym oświadczenie złożone  przed  właściwym organem  sądowym, administracyjnym albo organem samorząd zawodowego lub  gospodarczego  miejsca zamieszkania tych  osób lub przed  notariuszem;
 
b) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza  terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o którym  mowa :
w punkcie 2 podpunkt 2-4 i 6 ogłoszenia -  składa dokument lub dokumenty  wystawione w  kraju, w którym ma   siedzibę  lub  miejsce zamieszkania,  potwierdzające odpowiednio, że:
- nie  otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono  upadłości (wystawione nie wcześniej  niż 6
   miesięcy przed upływem terminu składania ofert ), 
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
  albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
  zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
  (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed   upływem terminu składania ofert),
- nie orzeczono wobec niego zakazu  ubiegania się o  zamówienie  (wystawione  nie
  wcześniej  niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert );   
w punkcie 2 podpunkt 5 – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4-8, 10-11 ustawy Prawo zamówień publicznych  (wystawione  nie wcześniej niż 6 miesięcy  przed upływem  terminu  składania ofert) ;
 
c)  jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w  kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę  lub miejsce zamieszkania, nie  wydaje   się dokumentów, o których mowa w  podpunkcie 7
ogłoszenia,  zastępuje się je dokumentem zawierającym  oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji   wykonawcy, złożone przed  właściwym  organem sądowym,  administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub  gospodarczego odpowiednio kraju miejsca  zamieszkania osoby lub kraju, w którym  Wykonawca ma  siedzibę lub miejsce  zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty te powinny być wystawione  w dacie, tak jak dokumenty określone w punkcie 2  podpunkt 2-4 i 6 oraz w punkcie 2 podpunkt 5 ;
 
d)   w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania  poza terytorium Rzeczypospolitej   Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce  zamieszkania, z wnioskiem  udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu;
 
8) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r, o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz.331, z  późn. zm), albo informację  o tym, że Wykonawca nie należy do grypy kapitałowej.  
  
III.2.2. Zdolność ekonomiczna i finansowa
 
1. W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej,  Zamawiający nie stawia żadnych warunków.
 
III.2.3) Kwalifikacje  techniczne
1.  W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający nie stawia żadnych warunków.
 
2. W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym,  Zamawiający nie stawia żadnych warunków.
 
III.2.4)  Zamówienia zastrzeżone
Zamawiający nie przewiduje zamówień  zastrzeżonych dla zakładów pracy  chronionej oraz
w ramach programów pracy chronionej.
 
III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
Zamawiający nie przewiduje świadczenia usługi zastrzeżonej dla określonego zawodu. Zamawiający nie przewiduje w stosunku do osób prawnych wykazania  nazwisk i kwalifikacji
zawodowych pracowników odpowiedzialnych za  wykonanie  usługi.
 
IV PROCEDURA :
IV.1) Rodzaj procedury : otwarta, przetarg nieograniczony.   
 
IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 
IV.2.1. Kryteria udzielenia zamówienia
Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, na podstawie : Najniższej  Ceny -100%
 
IV.2.2.) Informacja o aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji
elektronicznej.
 
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1)  Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego
WZP.271.5.2014
 
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia : nie dotyczy
 
IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
SIWZ będzie dostępna na stronie internetowej Zamawiającego : bip.zagan.pl w zakładce przetargi  publiczne, po opublikowaniu ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
 
Termin składania wniosków dotyczących dokumentów lub dostępu do dokumentów został wyznaczony - nie dotyczy.
 
IV.3.4)  Termin  składania ofert:
Data: 26/08/2014   Godzina 11: 00
 
IV.3.5) Obowiązujący język, w którym należy sporządzić ofertę: 
Postępowanie prowadzi się w języku polskim, oferty należy składać w języku polskim (PL).
IV.3.6) Minimalny okres związania Wykonawcy ofertą: 
60 dni – od dnia  upływu terminu składania ofert.
 
IV.3.7) Warunki otwarcia ofert.     
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 26/08/2014 r. Godzina : 11.10 
Miejsce:  Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17, pok. nr 13.  
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert:   Nie  
 
V. INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE  
V. 1) Zamówienie nie jest zamówieniem o charakterze powtarzającym się.
 
V.3) W zakresie dodatkowych dokumentów:
1. Oświadczenie  o spełnieniu warunków - na podstawie art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
2. Pełnomocnictwo.
 
3. Potwierdzenie wniesienia wadium
 
V.3) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
V.3.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze   
Oficjalna Nazwa : Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, ul. Postępu 17a  02-676  Warszawa,  POLSKA,  e-mail: uzp@uzp.gov.pl, nr tel.: ( 48-22) 4587801,
nr faksu : (48-22) 4587700      
adres internetowy : http://www.uzp.gov.pl
 
V.3.2) Składania odwołań:  
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności  Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli  zostały przesłane  faksem lub drogą elektroniczną i fakt ich otrzymania na żądanie  drugiej strony został   potwierdzony, albo w terminie 15 dni  - jeżeli zostały przesłane w inny sposób niż faksem czy drogą elektroniczną.
 
2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie: 10 dni od dnia publikacji  ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub  zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie  internetowej.
 
3. Odwołanie wobec innych czynności niż te określone w punktach 1 i 2  wnosi się w terminie: 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej  staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących  podstawę jego  wniesienia
 
4. Jeżeli Zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo  takiego obowiązku nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie  wnosi się nie później niż w terminie:
a) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; 
b) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku  Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. 
 
V.3.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:      
Urząd Zamówień Publicznych,  Departament Odwołań, ul. Postępu 17a,  02-676 Warszawa,
POLSKA, e-mail: uzp@uzp.gov.pl,  nr tel.: (48-22) 4587801, nr  faksu : (48-22) 4587700
Adres internetowy :  http://www.uzp.gov.pl
 
V. 4) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA
Ogłoszenie  wysłano : ogłoszenie  zostało przekazane do publikacji Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej dniu: 15.07.2014 r.  godz. 12.16  i opublikowane  zostanie w ciągu najbliższych 5 dni  w bazie TED- http://ted.europa.eu pod nazwa : pl-Żagań: usługi bankowe w dniu 19.07.2014  r   pod nr 2014/S 137-246210
Ogłoszenie zamieszczono:
w  Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiającego w dniu 15 .lipca 2014 r., www.bip.zagan.pl   oraz w siedzibie Zamawiającego od dnia 15 lipca 2014 r.
 
DODATKOWE ADRESY  I PUNKTY KONTAKTOWE
1) ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE, GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ  DALSZE INFORMACJE
Gmina Żagań o statusie miejskim
Plac Słowiański 17
Żagań, 68-100,   Polska
Punkt kontaktowy:
Wydział Finansowo Budżetowy - w  części dot. przedmiotu zamówienia, osoba do kontaktów:
Izabela Nowakowska, tel. +48 68 4771014,  e.mail : inowakowska@um.zagan.pl  
 
 
2) ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE, GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ SPECYFIKACJE I DOKUMENTY   
Gmina Żagań o statusie miejskim
Plac Słowiański 17
Żagań, 68-100,   Polska
Punkt kontaktowy:
Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego – pok. nr 26  
osoba do kontaktów: Janina Chłostowska,  nr tel. + 48 68 4771039,  e-mail: jchlostowska@um.zagan.pl, nr  faksu: +48 68 4771017 
 
3) ADRESY I PUNKTY KONTAKOWE, GDZIE NALEŻY PRZESYŁAĆ OFERTY
Gmina Żagań o statusie miejskim
Plac Słowiański 17
Żagań, 68-100  Polska
Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego  – pok. nr 26
osoba do kontaktów: Janina Chłostowska  nr  tel. + 48 68 4771039,  e-mail: jchlostowska@um.zagan.pl, nr faksu: +48 68 4771017 
 
Żagań, dnia 11 lipca  2014 r.                                        
JCh/
BURMISTRZ
Daniel Marchewka
Data zatwierdzenia odłoszenia: 14 lipca 2014 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Chłostowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-07-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Chłostowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-07-15 13:13:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-07-15 13:14:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2014-08-29 07:59:11
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3155 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony